17 december 2014

Morden i Sandhamn säsong 4


Handling
Studenten Marcus Nielsen hittas död på Sandhamn och allt tyder på självmord. Men när kriminalinspektör Thomas Andreasson och Mia Holmgren från Nackapolisen kopplas in gör de flera upptäcker som pekar på att Marcus blev mördad. Nora Linde blir nyfiken och blir ofrivilligt indragen i fallet.

I huvudrollerna ses bland annat Jakob Cedergren, Alexandra Rapaport och Sandra Andreis. 

Säsong 4 hade 3 avsnitt och sändes i TV4. 

Mina tankar 
Jag har tyckt att filmatiseringarna av Viveca Stens böcker har varit bra, men jag känner mig lite kluven till den här. Denna säsong är baserad på boken Inatt är du död, och det var en bok som jag tyckte var väldigt bra och spännande. Det här var första gången som jag faktiskt hade läst boken innan jag såg filmatiseringen och det påverkade nog vad jag tyckte om den. 

Jag gillar de som gör huvudrollerna och jag har inga problem med skådespeleriet, det som jag tycker är mest irriterande är att de har ändrat vissa saker från boken. Dessutom känns tempot så mycket snabbare i tv-serien och det går nästan för fort tycker jag. I första programmet skedde flera mord  och jag tyckte det gick för snabbt helt enkelt. 

Jag tycker ändå att avsnitten var bra, men jag hade nog trott att de skulle följa boken lite mer, fast jag såklart vet att de brukar ändra på vissa saker när de gör en filmatiserar böcker. Den var väldigt spännande att se och jag hade glömt bort vem som var mördaren i boken, eftersom det var så länge sedan jag läste boken. På ett sätt tyckte jag det faktiskt var bra att jag inte hade alla svaren, jag fick själv försöka komma på vem det var. 

Om ni har sett de tidigare filmatiseringarna tycker jag också att ni ska se den här, den är helt OK och man fick faktiskt lite sommarkänslor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...