11 juni 2015

Mord i paradiset säsong 4

Handling
Inspektör Humphrey Goodman är tillbaka och denna gång bosatt på den soldränkta ön Saint Marie. Men allt är inte frid och fröjd på ön, ett svårt beslut måste fattas när karriär och kärlek går skilda vägar. Samtidigt ansluter den unga oerfarna J.P. Hooper och den mer rutinerade Florence Cassell till Humphrey Goodmans sällskap. Teamet kommer ställas inför svåra tester och komplicerade mordgåtor. Det gäller att gruppen svetsas samman fort för mordfallen är mer mystiska än någonsin på Saint Marie. 

Säsong 4 hade 8 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Kris Marshall, Sara Martins och Tobi Bakare.

Mina tankar
Detta är en serie som jag tycker om att se på, den är mysig, rolig och ganska lättsam trots att den handlar om mord. Den utspelar sig på Saint-Marie och bara miljön gör att det är härligt att se serien. Jag tycker om poliserna och de har alla sina egenheter, speciellt Goodman som är otroligt klumpig och faktiskt ganska pinsam, men som är en mycket duktig utredare. Även Dwayne är en lite av en favorit.

Varje avsnitt är uppbyggt på ungefär samma sätt och mördaren avslöjas genom att Goodman i varje avsnitt samlar dem tillsammans och går i genom fallet och avslöjar mördaren. Man vet vad man får när man ser Mord i paradiset och det är inte nödvändigtvis en dålig sak.

Goodmans kärleksintresse lämnade ön i mitten av säsongen. På ett sätt kan jag tycka att det var bra, för då blev det mer fokus på mordfallen istället och det tyckte jag var bra. I säsongen introducerades dessutom två nya poliser och jag tycker att de passar bra in i teamet.

Min mamma brukar inte tycka om att se kriminal-serier, men hon tycker faktiskt om denna och det är jag nästan lite förvånad över. Det är väl kanske inte den mest allvarliga serie, men jag tycker att det kan vara skönt att se något som är lite mindre blodigt och mer lättsmält.

Jag vet redan att det kommer bli minst en säsong till av denna serie och jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi får träffa Goodman och hans team igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...