29 juni 2016

A-Ö Boktaggen: Överskattad

Ö - Överskattad. En bok du inte tycker förtjänar hypen.
Jag tror att vi alla har varit där. Den här boken fick dig att undra varför alla andra tycker om den så himla mycket.


Jag brukar vänta rätt så länge med att läsa hypade böcker, en av anledningarna är just att den är så hyllad och jag brukar vara lite rädd för att jag inte ska tycka om den. 

Den första bok jag tänkte på var Till skogs av Tana French. Innan jag läste den hade jag sett många positiva omdömen av den och handlingen verkade också intressant. Boken var en ordentlig besvikelse och jag förstod verkligen inte hur en del kunde vara så förtjust i den! Tur att  man har olika smak. 

Det som jag hade allra mest problem med var huvudkaraktärerna som är poliser och jag gillade inte deras attityd till deras arbete. Sedan var tempot så fruktansvärt långsamt att det nästan var en kamp att läsa boken. 

Detta ingår i A-Ö Boktaggen.



2 kommentarer:

  1. Jag blir ibland så förvånad över hur vissa böcker kan bli super hypade och populära. Så som Gone Girl tillexempel... Ibland fattar man inget haha XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tycke och smak kan verkligen vara olika och det är faktiskt kul att läsa vad andra tycker även om man tycker olika.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...