29 juni 2016

Läsplanering juli

Jag lyckades hyfsat med min planering för juni, jag klarade av att läsa 5 böcker i alla fall. Den här månaden hoppas jag att jag hinner läsa lite mer och sen så får jag ju semester i mitten av juli också. Men nu är det sommar och jag känner att jag inte vill pressa mig så hårt när det gäller läsningen, så jag tänker sätta upp mitt mål på 5 böcker den här månaden också.

Ett av de första målen blir att läsa Kampen om järntronen av George R. R. Martin, som jag hade tänkt läsa i juni men tiden räckte inte riktigt till det.

I boktolvan har jag tänkt läsa Himlen börjar här av Jandy Nelson, som är en författare som jag har nästan bara har hört gott om.

I spänningsutmaningen har jag tänkt läsa Minns mig som en ängel av Kristina Appelqvist.

Och det lutar åt att den hyllvärmare jag har tänkt läsa i juli blir den femte delen i C.S. Lewis serie om Narnia, Kung Caspian och skeppet Gryningen.  Jag känner att detta är en serie som jag vill försöka avsluta nu under sommaren.

4 kommentarer:

  1. Jandy Nelson har jag också bara hört gott om :) Är nyfiken på hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också bara hört gott om henne och det gör ju inte förväntningar mindre direkt!

      Radera
  2. Låter som mycket bra planer :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...