21 juli 2016

Parks and Recreation säsong 1

Handling
Följ de offentliga tjänstemännen i  staden Pawnee, Indiana när de bedriver diverse projekt för att göra sin stad till en bättre plats - ständigt ledda av Leslie Knope, den mest plikttrogna och positivt ambitiösa tjänsteperson som ett stadshuskontor skådat. 

Säsong 1 hade 6 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Amy Poehler, Aziz Ansari, Aurbrey Plaza och Nick Offerman.

Mina tankar
Jag tycker verkligen om den här mockumentär-stilen och hur den driver med politiker och andra makthavare. Det är verkligen roligt och att det presenteras som en dokumentär är verkligen ett plus i kanten. Jag är inte besviken på ett enda avsnitt utan alla har hög kvalitet och det skapar verkligen ett sug efter att se många fler avsnitt av serien.

Karaktärerna är definitivt den största styrkan av Parks and Recreation! Från Leslie Knope till Ron Swanson och alla de gästskådespelare som får sin röst hörd också. Leslie är verkligen en intressant karaktär och att hon alltid är så entusiastisk och säker på sig själv är verkligen rörande, trots att det inte går så bra för henne hela tiden. Ron Swanson är en annan favorit, speciellt hans inställning till det arbete han utför.

Den första säsongen hade bara 6 avsnitt och varje avsnitt är ca 20 minuter långt och det är alldeles för lite tid för att man ska hinna lära känna karaktärerna och dynamiken den emellan. Så denna serie kommer jag fortsätta se för jag tror att den kan bli en av mina nya favoritserier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...