4 juli 2013

5 frågor om Världskrig Z

Hur många kapitel har du läst i boken? 
Boken har inga numrerade kapitel, men jag läser kapitlet som heter Vostokstationen: Antarktis.

Vad var den första meningen i boken?
Det finns många namn på det som hände: "Krisen", "De mörka åren", "Den vandrande pesten", eller nyare och mer "hippa"benämningar som "Världskrig Z" eller "första Z-kriget.

Vad var den sista meningen du läste i boken?
Han har inte lämnat den sedan Stora paniken.

Hur tycker du att boken verkar?
Jag tycker att den verkar trovärdig på ett skrämmande vis. Det känns som att detta verkligen skulle kunna hända i verkligheten. Den är olik allt annat jag läst tidigare.

Vilken händelse är din favorit hittills? 
Det är nog det som Saladin Kader berättar om flykten från Kuwait till Israel för att undkomma "rabies".




4 kommentarer:

  1. Det ska bli intressant att se filmen när den kommer nu snart! Det blir bio för denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte bestämt om jag ska se filmen än, vi får se :)

      Radera
  2. Jag ska definitivt se filmen, är dock lite mer tveksam till boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mer tveksam till filmen så jag är inte säker om jag ska se filmen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...