25 augusti 2013

En smakebit på söndag: Beautiful Creatures



Nu är det söndag igen och dags för en smakebit på söndag hos Flukten fra virkelighetenHÄR kan du läsa fler smakebitar.

I helgen har det inte blivit så mycket gjort och jag är  ganska seg efter skolstarten och läsningen går ganska sakta för tillfället. Det brukar ju ta ett tag innan man kommer in i rutinerna igen. Just nu läser jag "Beautiful Creatures D.1 - mörka drömmar, livsfarlig kärlek av Margaret Stohl och Kami Garcia. Det är den första delen i serien "Beautiful Creatures" och nu i början är den riktigt bra. Jag tycker den känns lite mystisk för jag har inte fått reda på allt som ska hända än.

En förbannelse, ett val, två öden ... När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.
När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta ... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.





Smakebiten kommer från sidan 138.
Ibland drabbas man verkligen med full kraft av någonting. Så  var det för mig. Sedan Lena hade kört hem till mig i sin lila pyjamas hade jag varit drabbad av henne med full kraft. Jag hade vetat att det skulle hända. Jag hade bara inte förstått att det skulle kännas så här.

34 kommentarer:

  1. Flott smakebit, denne boken har jeg lyst til å lese :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra, den är väldigt bra!

      Radera
  2. Svar
    1. Alltid roligt att få tipsa om nya böcker :)

      Radera
  3. Den här läste jag tidigare i år. Hoppas du tycker bättre om den än vad jag gjorde. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli intressant vad jag tycker när jag läst ut boken, har inte kommit så långt än :)

      Radera
  4. Den här har jag länge tänkt att jag ska ta och läsa så tack för smakbiten och påminnelsen om boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra idé, den är verkligen läsvärd tycker jag :)

      Radera
  5. Jag har kikat lite på den här, men det verkar vara väldigt skilda åsikter om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har också läst något om det, vi får se vad jag tycker när den är utläst :)

      Radera
  6. Jag har läst denna som manga och gillade den mycket. Ska se till att se filmen också... Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt att den finns som manga! Jag har också tänkt försöka se filmen :)

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Helt okänd för mig och det är lite det som är meningen, tycker jag. Att hitta nya böcker och nya författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid roligt att upptäcka nya böcker :)

      Radera
  8. Tack för smakprovet. Skulle mycket väl kunna vara en bok för mig låter det som :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Alltid kul att kunna tipsa om böcker :)

      Radera
  9. Tusen takk for fin smakebit:) Denne boken er på listen min. Ha en fin søndag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hade en fin söndag! Bra att den är på listan, för den är verkligen bra :)

      Radera
  10. Takk for smakebiten, virker spennende :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den verkligen, fast den är lite rolig också :)

      Radera
  11. Den här ligger i läshögen, lånad av dottern:-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, ju mer jag läser desto bättre är den :)

      Radera
  12. En fin smakebit, fra en meget fin bok! (Jeg likte den kjempegodt :-)) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Denna ligger i min läshög! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Ju mer jag hör talas om de här böckerna desto bättre verkar de. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, första delen är väldigt bra (även om jag inte läst ut den) :)

      Radera
  15. Ser frem til å lese denne serien:) Morsomt at det er så varierte meninger om bøkene, gleder meg til å finne ut selv hva jeg mener om dem. Kos deg med bøkene og takk for smakebiten!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också fått samma intryck. Du får läsa den snart så du vet vad du tycker :)

      Radera
  16. Jeg har hørt at denne skal være bra så den skal nok leses, takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt :) Jag kan verkligen rekommendera den.

      Radera
  17. Är lite nyfiken på den här, tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker den är riktigt bra, men ganska lång när man just börjat skolan igen... :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...