26 november 2014

Friday Night Dinner säsong 3


Handling
Handlingen kretsar kring familjen Goodman och deras fredagskvällar, då de två utflugna sönerna besöker föräldrahemmet för att äta traditionell judisk middag. Återkommande element är sönernas barnsliga gnabb och psykande mot varandra, den halvdöve pappans dåliga bordsskick, och oönskade besök från en neurotisk och socialt inkompetent granne.

I huvudrollerna ses Tamsin Greig, Paul Ritter, Simon Bird, Tom Rosenthal och Mark Heap. Säsong 3 hade sex avsnitt. Serien sändes på SVT. 


Mina åsikter 
Det är svårt att veta vad man egentligen ska skriva om den här serien. Jag tycker egentligen inte om den, men jag tittar ändå på den. Familjen är så otroligt dysfunktionell och de envisas med att träffas varje vecka för fredagsmiddag. De vuxna barnen i familjen är så otroligt elaka mot varandra och utsätter varandra för väldigt elaka skämt. Visserligen är de ganska roliga.

Grannen Jim som är rädd för sin egen hund är väldigt underlig och är besatt av mamman Jackie och han lyckas alltid nästla sig in till familjen och ställa till med bekymmer. 


Även fast serien är helt och hållet hysterisk, lyckas de ändå visa hur makarna, oftast i alla fall, stöttar varandra och det gillar jag. Det kanske inte går så bra alla gånger, men de försöker. 


Det här har blivit en serie som jag bara ser därför att och om det kommer någon fler säsong, kommer jag troligen att se den också. Ibland tycker jag att det är härligt att se något som är så osannolikt galet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...