19 november 2014

Serier v. 47 del 1

Varning för eventuella spoilers!


Dicte 2x07
När Roses pojkvän, Jannik, hittar sitt fotbollslags målvakt mördad misstänker Wagner att ledaren från det lokala gänget ligger bakom. Dicte infiltrerar gänget, men saker och ting tar en olycklig vändning när hon undersöker en möjlig matchuppgörelse.

Som vanligt tycker jag att det är ett bra avsnitt av Dicte, jag gillar verkligen serien! Det blev verkligen spännande, speciellt mot slutet. Tyvärr känns det som att den här typen av brott är väldigt realistiska, både det med köpta matcher, rasism och huliganism. Jag har lite svårt för Dictes nya pojkvän (jag tror han heter Bo) men jag förstår verkligen inte hur Dicte bara kan lämna Bos son för att hon ska försöka ta reda på vem som mördat målvakten. Slutet var verkligen spännande, jag vågade nästan inte titta. Jag gillar storylinen som handlar om Wagner och hans son. Ska verkligen bli spännande att se hur det går för Dicte och Wagner. Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt!



The Big Bang Theory 8x06 The Expedition Approximation
Sheldon och Raj ska testa om de klarar en forskningsresa i en saltgruva genom att simulera förhållandena i en ångtunnel under markytan. Leonard och Penny ber Howard och Bernadette om råd efter ett gräl om pengar.

Det här var ett ganska bra avsnitt och som vanligt så gillar jag Sheldon. Jag tycker även det är roligt att se hur Amy försöker stötta honom. Jag är lite less på att Penny och Leonards bråk, men jag gillar sättet de löser det på. Även fast avsnittet inte är ett av de allra roligaste så tycker jag ändå om det. 

The Big Bang Theory 8x07 The Misinterpretation Agitation
På sitt nya jobb har Penny en kund som blir alldeles för förtjust i henne. Till råga på eländet visar det sig att han är en medelålders version av Howard. Amy och Bernadette grälar om ifall kvinnliga forskare bör spela på sin sexualitet eller inte.

Ett helt okej avsnitt, varken mer eller mindre. Jag tyckte det kändes som att någonting saknades. Det var roligt, men inte mycket mer. I jämförelse med det förra avsnittet var det här väldigt blekt i jämförelse. Dock var det lite roligt med Billy Bob Thornton som gästskådespelare, även fast hans karaktär var väldigt obehaglig...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...