10 april 2015

Aprilenkät


Inne hos Johannas deckarhörna hittade jag denna enkät. Jag tyckte den verkade väldigt rolig så jag valde att också göra den. 

1. Hur långt har våren kommit där du bor, alternativt senaste nya vårtecknet du såg?
Jag har väl fortfarande vinter, det är mycket snö kvar men det har varit en hel del slask just nu. En del vägar har också börjat bli bara så jag antar att det kan räknas som ett vårtäcke. Dessutom har det varit så milt väder så det har hunnit smälta en hel del snö.

2. Vilken var den senaste boken som flyttade in hos dig?
Jag har beställt några böcker från CDON, men jag har inte fått dem ännu. Den senaste bok som jag köpte var nog Cristoffer Carlssons Den osynlige mannen från Salem.

3. Vilka nya böcker ser du fram emot under vården (april och maj)?
Jag har väldigt dålig koll på de böcker som släpps nu i vår, men jag längtar ihjäl mig efter Simona Ahrnstedts nya bok En enda hemlighet. Jag ser också fram emot En sång från havet av Katherine Webb.


4. Påskliljor eller tulpaner. Vilket är egentligen finast?
Jag är väl inte speciellt intresserad av blommor, men tulpaner tycker jag är finast! 

5. Nämn en debutförfattare, alternativt en författare som du inte läst något av än, som du gärna vill läsa i vår.
Jag har följt en författare som heter Emelie Kalén Loxi på instagram och hon har alldeles nyss släppt sin första bok, en ungdomsbok som handlar om psykisk ohälsa. Den heter  En dröm från att dö och jag är verkligen sugen på att hinna läsa den.



6. Myntet har ju två sidor. Vad är det sämsta med våren?
Jag är väl inte speciellt förtjust i allt slask, det är inte speciellt roligt när man bor längs en grusväg. 

7. Beskriv din favoritplats vid utomhusläsning. 
Dels så tycker jag det kan vara roligt att bara sitta ute på gården och läsa, men det är något väldigt magiskt med att sitta uppe på fjället i vårsolen och läsa en bok. Tyvärr blir det inte så ofta. 

Sen tror jag också att när jag flyttar in i min nya lägenhet att jag kommer sitta en del på balkongen och läsa 

8. Finns det någon ny fackbok, som lockar lite extra i vår? (Typ kokbok, trädgårdsbok, biografi...)
Jag läser väldigt sällan fackböcker, men det kanske skulle vara kul att få tag i någon bakbok eller kokbok. 

9. Finns det  någon bok ur vårutgivningen  du vill läsa men kommer spara till sommaren?
Jag är dålig på att planera min läsning, men en bok som jag är väldigt sugen på och har hört mycket om är Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins. Den kommer jag kanske läsa nu i sommar.


10. Slutligen en fråga som knyter an till den förra, när börjar egentligen sommaren? Vad tycker du? Ett visst datum, eller vid ett visst väder eller något annat?
Egentligen skulle jag nog svara 1:a juni, men det stämmer inte alltid. 2012, när jag gick i 9:an så snöade det den första juni och det var inte speciellt somrigt då. Jag säger hellre att sommaren börjar när man går ut skolan. 

Taggade att göra enkäten: ALLA som vill! 

6 kommentarer:

  1. Simona Arhnstedts bok ser jag fram mot också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju inte så jättelänge kvar tills den släpps :-)

      Radera
  2. En dröm från att dö blev jag nyfiken på.Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Jag hoppas få möjlighet att läsa den snart :-)

      Radera
  3. Hej! :) Så roligt att du är intresserad av min bok En dröm från att dö. Hälsningar, Emelie Loxi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...