17 april 2015

Bokbloggsjerka 17-20 april

Det är äntligen fredag och snart dags för helg! Den här skolveckan gick faktiskt väldigt fort, men det känns skönt att få fara hem i eftermiddag. Nu i helgen är det dags för Annikas Bokbloggsjerka.

Helgens fråga: Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?

Nja, jag har svårt att komma på några böcker jag har som är speciellt udda. Det enda som  jag kan komma på är att jag har några böcker om katter och en liten bok fylld med citat om katter. Sen vet jag också att jag fått några skämtböcker, som är fyllda med vitsar.

Uppdatering: Det enda jag kan hitta som kanske är lite udda är Bibeln på engelska i King James Version.

Annars äger jag nog mest "vanliga" böcker, mycket skönlitteratur, deckare och lite ungdomsböcker.

Trevlig Helg! 

30 kommentarer:

  1. Jag hade nog fler udda och nördiga böcker innan senaste flytten, då fick väldigt många böcker en annan ägare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hinner kanske samla på sig fler nördiga/udda böcker med åren :)

      Radera
  2. Kattböcker är absolut inte töntiga, de är bara söta

    SvaraRadera
  3. Citat om katter låter som feel-good för en deppig dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt att läsa den ibland :)

      Radera
  4. Du får leta lite till. Nån udda bok måste du väl ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får går en till runda i mina hyllor och se om jag hittar nåt.

      Radera
  5. Kattböcker är det lätt att falla för!

    SvaraRadera
  6. Känner lite som du att jag har mest "vanliga" böcker.. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när jag kommer hem ska jag kolla en vända till i hyllan och se om jag hittar nåt mer :)

      Radera
  7. Ja, katter är ju inte udda så då har du nog en ganska "normal" hylla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det enda som jag kunde komma på :) Får nog kolla igenom hyllan lite mer när jag kommit hem och se om jag hittar nåt :)

      Radera
  8. Har man katt så blir ju kattböcker inte det minsta udda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då är det kanske ganska vanligt. Det var den enda jag kunde komma på som inte var "vanliga" böcker.

      Radera
  9. kanske ska man be någon annan titta i ens hyllor och berätta vad som är udda och/eller nördigt? pinsamt, nej!

    SvaraRadera
  10. Kattböckerna låter trevliga.Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Visst är det svårt att avgöra vad som är vanligt eller udda och nördigt, kanske blir man "hemmablind"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog lätt så. Det kanske är lättare för någon annan att peka ut udda eller nördiga böcker :)

      Radera
  12. Svar
    1. Ja, de är jättemysiga att läsa :-) Trevlig helg!

      Radera
  13. Bibel på engelska är ju intressant, för stycken ur bibel finns ju i så många filmer och böcker...

    SvaraRadera
  14. Ja, jag har försökt läsa nåt stycke ibland men den engelskan är väldigt ålderdomlig

    SvaraRadera
  15. Jag har också en hel del kattböcker men som sagt har man katt så är det ju inget konstigt med det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då är det kanske ganska vanligt :-)

      Radera
  16. Roligt med en annorlunda version av bibeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast jag har knappt läst något ur den :) Det måste väl i alla fall räknas till lite udda :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...