12 april 2015

En smakebit på söndag:Himlen är alltid högre


Det är söndag igen och dags för en smakebit på söndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu. HÄR kan ni läsa mer. 

Den här veckan har varit väldigt lugn, det har varit väldigt skönt att få ha lov och vila upp sig inför de sista veckorna i skolan. Dessutom har det varit ganska dåligt väder, blåsigt och snöigt så det har inte varit så kul att vara ute. Tack vare det dåliga vädret har jag hunnit läsa ganska många böcker. Igår började jag på Himlen är alltid högre av Jonas Moström. Det är den första boken om Nathalie Svensson. Jag har inte läst något av honom tidigare, men hittills så verkar boken lovande. 

Smakebiten kommer från sidan 13.

Med ett ryck vände hon sig om. Allt var tyst, ingen syntes till. Hon drog ett djupt andetag och såg sig omkring, sökte av portarna, husknutarna och häststatyn på torget. 
   Inbillning, intalade hon sig och fortsatte framåt. Förbannade sig själv för att hon överreagerade, men visste vad det berodde på. En person i mörkgrön anorak som den senaste månaden tycktes dyka upp lite varstans där hon befann sig. Hon hade aldrig sett honom eller henne mer än på långt håll; utanför entrén till det nybyggda psykiatrihuset, utanför IKEA i Boländerna och på trappan till Carolina Redivia. Personen var normalbyggd, hade blå jeans och alltid den gröna huvan över huvudet så att ansiktet inte fick att urskilja.
   I början hade hon tänkt att det  bara var tillfälligheter, men nu hade det hänt för många gånger för det.  





44 kommentarer:

  1. Jag har läst en del böcker i hans förra serie och tänkte så småningom ta mig an även denna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den här är ganska bra, så jag kommer nog läsa några av hans tidigare böcker också.

      Radera
  2. Denna gillade jag, tyckte den var riktigt bra

    SvaraRadera
  3. Takk för spännande smakbit!
    Trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Kan verkligen rekommendera boken! :)

      Radera
  4. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Denna gillade jag! Hoppas du får en trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den också. Önskar dig detsamma! :)

      Radera
  6. En spännande smakbit! Tack för den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig söndag! Boken är väldigt spännande :)

      Radera
  7. okänd författare för mig, men jag blev nyfiken på honom. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är första boken som jag läser av honom, men den är riktigt bra så jag tycker du ska kolla upp honom :)

      Radera
  8. Denne forfatteren har jeg ikke hørt om, takk for fin smakebit!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbit, den här skulle jag vilja läsa! Har endast läst Storsjöodjuret ur föregående serie av författaren och tyckte den var ganska bra. Önskar dig en fortsatt fin söndag och avslutning på lovet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag misstänker att jag kommer läsa fler av hans böcker senare :)

      Radera
  10. Flott smakebit, og nydelig omslag på boken. Hilsen Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslaget tycker jag också om :) Boken är också riktigt bra! Trevlig söndag!

      Radera
  11. Det er deilig å få ha noen rolige uker innimellom og slappe av litt. Livet kan sannelig være hektisk nok. Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Ibland behöver man verkligen få koppla av! Hoppas du också får en fin söndag!

      Radera
  12. Den här boken känner jag inte till. Tack för smakbiten och tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är faktiskt riktigt bra! Tycker du ska läsa den :)

      Radera
  13. Åh, vad spännande den verkar. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra och spännande! Trevlig söndag!

      Radera
  14. Den vore nog kul att prova på, det är alltid roligt att läsa böcker där berättelsen utspelar sig på en ort man känner till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar tillföra lite extra om man känner till den miljö där boken utspelar sig :) Trevlig söndag!

      Radera
  15. Tack för smakbiten! Jag håller på med Hans tidigare serie. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle tro att jag kommer läsa hans andra serie också :)

      Radera
  16. Ukjent bok for meg. Takk for smakebiten.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera boken! Trevlig kväll!

      Radera
  17. Jag har läst ngn bok i hans tidigare serie.Den här verkar spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken var riktigt bra! Jag kommer nog läsa hans andra böcker också :)

      Radera
  18. Har inte läst något av honom. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är första boken som jag läst av honom, men jag tyckte den var riktigt bra. Trevlig kväll!

      Radera
  19. Hans böcker är bra. Jag har läst alla utom just denna, får nog ändra på det :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lovande att hans andra böcker också är bra, kommer definitivt bli mer av Moström i framtiden! :)

      Radera
  20. Tack för smakbiten. Jag har läst alla hans böcker, och den här tillhör de bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste ut den nu i eftermiddag, den var riktigt bra! Kommer verkligen kolla upp fler av hans böcker. Trevlig kväll!

      Radera
  21. Jonas Moström har jag inte läst något av ännu, men det verkar spännande! Tack för smakbiten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här boken var riktigt spännande! Trevlig kväll!

      Radera
  22. Låter som en lovande inledning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Resten av boken var också bra. Trevlig kväll!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...