23 april 2015

Född fenomenal

Titel: Född fenomenal
Originalets titel:-
Författare: Josephine Bornebusch
Översättare:-
Serie:-
Antal sidor: 262
Utgivningsår: 2014
Förlag: Bonnier Carlsen
Utläst: 8/4

Första meningen: "Jag hoppas att jag skall kunna anförtro dig allt, så som jag hittills inte har kunnat anförtro mig åt någon och jag hoppas att du skall vara ett stort stöd för mig."

Handling
Visste du att ett par snygga jeans och lite räkost kan få stora konsekvenser? Det vet i alla fall Rut. För tillsammans med hennes helt normala besatthet av Anne Frank, leder det till att Rut blir innebandygroupie, får ansvaret för att få iväg hela sina dysfunktionella klass på skolresa, och till slut får en uppenbarelse på en utländsk bajamaja.

Men som du förstår är det inga som helst problem - Rut är ju trots allt född fenomenal!

Mina tankar
Född fenomenal var precis vad jag behövde efter att ha läst Vassa föremål. Boken är väldigt lättläst  och härlig att läsa. Jag gillar humorn som finns i boken och på flera ställen skrattar ställen skrattar jag högt. Det var väldigt härligt att få läsa en sån här lättsam bok.

Född fenomenal är kanske inte den mest sannolika boken, men den är väldigt roligt och bra underhållning för stunden. Jag gillar verkligen Rut, hon är rolig, självsäker och väldigt kaxig. Jag gillar hur hon beskriver sina kompisar som att de inte alls är lika bra som henne och att hon är bäst.

Detta är Bornebuschs debut och den imponerar verkligen på mig, den var mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara så jag läser gärna med av Bornebusch.

Betyg: 3/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av författaren tidigare.

Kaosutmaningen: Läs en svensk ungdomsbok (24).

4 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt rolig bok. Lägger den i min redan gedigna hög :D Om du kikar in på min blogg ser du mina svar på Liebster award :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla in dina svar! Jag tyckte boken var riktigt bra, hoppas att du också tycker om den!

      Radera
  2. Jag lyssnade på den nyss :) Tyckte också bra om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du också tyckte om den! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...