20 april 2015

Liebster Award

Jag har blivit taggad i ytterligare en Liebster Award, den här gången av LexieLäser. Tack! Den här gången kommer jag bara svara på frågorna.

Regler
Länka tillbaka till personen som nominerade dig.
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig.
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare.
Gör 11 frågor till dem som du nominerar.
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar.


1. Vad läser du just nu?
Just nu håller jag på att läsa Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård. Jag har inte speciellt mycket kvar i den, så kommer kanske hinna läsa ut den idag. 

2. Vilken är din favoritbok genom tiderna?
Åh, detta är verkligen en jättesvår fråga! Det finns massor av böcker som jag älskar, men jag säger nog The fault in our stars av John Green. Den måste nog räknas till en av mina storfavoriter! 

3. Vad väljer du: läsa boken först och sedan se filmen eller tvärtom?
Jag vill allra, allra helst läsa boken först och sedan se filmen. Ibland kan det skapa lite problem... Finns massa tv-serier och filmer som jag vill se, men de är ju baserade på böcker så jag måste ju läsa de först.

4. Vem är din favoritförfattare?
Det är så svårt att bara välja en, men jag tycker mycket om John Green, men jag vill inte upprepa mig. Jag svarar nog Simona Ahrnstedt. Hennes böcker är jättebra! 

5. Om du fick ge mig ett tips på en bok som du tycker jag måste läsa vilken skulle det i så fall vara och varför?
Jag tycker det är ganska svårt att rekommendera någon annan böcker och jag har inte superkoll på vad du läst och tycker om. Men några böcker som jag tycker att ALLA ska läsa The fault in our stars och Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma. TFIOS är väldigt gripande och gör ett väldigt tungt ämne lättare att läsa, dessutom är språket väldigt bra. Expeditionen för att man sugs in totalt i boken och får ta del av en otroligt spännande expedition och mysterium. 

6. Vad fick dig att börja bokblogga?
Dels så var det nog för att jag ville kunna diskutera böckerna jag läste och för att jag skulle hålla koll på de böcker jag läst och lätt kolla vad jag tyckte om dem. 

7. Vilken är den bästa filmen som är baserad på en bok?
Jag vet inte riktigt om jag kan välja en favoritfilm, men en film som är riktigt bra och baserad på en bok är Gone Girl. Riktigt spännande och följer boken på ett bra sätt.

8. Vad är det bästa med att bokblogga?
Allt! Alla boktips man får av andra bloggare, att man kan diskutera böckerna. Det är helt enkelt väldigt roligt! 

9. Vilken bok har stått längst i din bokhylla?
För några år sedan  rensade jag ur min bokhylla och ställde undan en del barnböcker. De böcker som stått längst i min bokhylla nu måste vara böckerna om Narnia av CS Lewis. Jag har fortfarande inte läst de böckerna...

10. Vet du någon bok som du gillade men som andra inte alls gillade? Om ja, vilken var det och varför gillade du den?
Jag kan verkligen inte komma på någon bok på rak arm så jag får nog passa den här frågan. 

11. Har du någon bok som du har sagt att du ska läsa men inte gjort än? Om ja, vilken bok då?
Massor! Listan kan göras hur lång som helst! T.ex. Jussi Adler-Olsens böcker, Game of Thrones, Outlander, fortsättningen på Hammarbyserien, Hungerspelen och så vidare... 


2 kommentarer:

  1. Nummer 11 har vi alla problem med tror jag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också :) Det finns ju hur mycket böcker som helst man vill läsa!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...