2 april 2015

Månadsutvärdering mars 2015

Lästa böcker i mars
1. Katherine-teorin - John Green
2. Beautiful Creatures bok 4: Den sista prövningen - Kami Garcia & Margaret Stohl
3. Förlåt mig - Lesley Pearse
4. Vandring i mörkret - Margit Sandemo
5. Divergent - Veronica Roth
6. Det hänger en ängel ensam i skogen - Samuel Bjørk
7. Nattfilm - Marisha Pessl
8. Trollmåne - Margit Sandemo
9. Janusstenen - Elly Griffiths
10. Går i alla gårdar - Ulla Bolinder

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 8
Samarbeten: 1

Amerikanska författare: 5

Engelska författare: 2
Norska författare: 2
Svenska författare: 1

Antal lästa sidor: 3729
Medelbetyg: 3,5

Bästa bok: Divergent av Veronica Roth
Sämsta bok: Förlåt mig av Lesley Pearse

Kommentar: Jag är trots allt väldigt nöjd med mars månads läsning. Med tanke på att jag haft praktik har jag inte haft lika mycket tid över till att läsa och jag har ofta varit väldigt trött  och inte orkat läsa så mycket.

De flesta böcker som jag läst har varit bra, det var nog bara Förlåt mig som inte riktigt föll mig i smaken. Lesley Pearse kommer få någon chans till, jag hoppas på att hennes historiska romaner är bättre.

Månadens bästa är utan tvekan Divergent och jag kan inte förstå att jag väntat så länge med att läsa den! Jag var helt fast från första sidan och kunde verkligen inte sluta läsa.

Mina förhoppningar för april är nog att fortsätta läsa bra böcker. De enda böcker som jag har planerat att läsa nu i april är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson och Legend av Marie Lu.

2 kommentarer:

  1. Härlig hög med böcker du hunnit med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Får hoppas att mars månad blir bra också :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...