5 april 2015

Spänningsutmaningens april-bok

På söndagar brukar jag delta i En smakebit på söndag, men idag ska vi ut med skotern och på kvällen ska jag till kyrkan. Dessutom så är internet otroligt segt här hemma, det är egentligen bara på morgonen som det är en chans att det funkar. Det gör det lite svårt att läsa alla andra bloggar. Istället tänker jag presentera den bok som jag tänker läsa nu i april. Spänningsutmaningens bok i april blir ytterligare en bok av Gillian Flynn, nämligen Vassa föremål.

Handling 
På sin chefs begäran beger sig Chicagojournalisten Camille Preaker till sin hemstad Wind Gap i Missouri, för att rapportera om fallet Natalie Wood, en tioårig flicka som är spårlöst försvunnen. Året innan kidnappades nioåriga Ann Nash under liknande omständigheter och hittades kort därefter mördad.
Camille har inte satt sin fot i hemstaden på åtta år och bävar inför att återse sin mor Adora. Relationen har alltid varit ansträngd och Camille inser snart att ingenting har förän drats; Adora håller henne på avstånd så som hon alltid gjort, samtidigt som hon verkar närmast besatt av att ta hand om Camilles tretton åriga halvsyster Amma, en bedårande men också manipulativ flicka som på ett märk ligt sätt håller hela den lilla staden i sitt grepp.
Camille börjar intervjua de försvunna flickornas anhöriga, men i takt med att pussel bitarna faller på plats tycks sökandet efter sanningen på ett oroväckande sätt leda henne tillbaka till den egna familjen, till ett sårigt förflutet som nu till slut hunnit ikapp henne.



2 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen Vassa föremål, hoppas du kommer gilla den. Och hoppas du haft en fin påsk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad påsk! Av vad jag har läst hittills så tycker jag att den är ganska bra, men har bara läst drygt 100 sidor.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...