22 april 2015

Tisdagsutmaning:Vad är det som är så himla roligt med det, då?

Kulturkollos tisdagsutmaning den här veckan handlar om humor.Veckans utmaning är att:

Berätta om en bok, film eller något på tv som skulle vara så vansinnigt rolig enligt alla andra – men som inte fick dig att skratta det minsta.
och
Berätta om en bok, film eller något på tv som du verkligen skrattade åt så att du höll på att gå sönder.

Den första frågan är väldigt enkel och jag misstänker att jag kommer få lite motstånd. En serie som jag absolut inte klarar av att se eller höra om är Solsidan. Jag fattar verkligen inte vad som är så bra med den serien! Jag har en kompis som tycker om serien och pratar om den nu och då. Jag tycker inte om den där Ove och handlingen är inte heller i min smak.



En bok som jag däremot tyckte om och skrattade till var Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Jag har hört en del som inte alls tycker om boken, men jag läste hela boken som en skröna. Dessutom påminde den mig om Forrest Gump, som jag tycker är en riktigt bra film.

Jag vill också nämna en tv-serie som jag tycker är väldigt rolig. Det är The Big Bang Theory och jag skrattar alltid högt när jag ser den. Man måste älska Sheldon!




16 kommentarer:

  1. Visst är smaken olika. Jag tycker att både Solsidan och Hundraåringen är roliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer verkligen! Jag är väldigt sugen på att se filmatiseringen av Hundraåringen :)

      Radera
  2. Jag är inte heller särdeles förtjust i Solsidan, men så har jag också ganska dåligt tålamod med tv-serier i allmänhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar se en hel del tv-serier, men jag tycker ofta att de svenska serierna inte riktigt håller samma klass.

      Radera
  3. Solsidan och Hundraåringen skrattade jag åt också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundraåringen tyckte jag om :) Ska se filmen snart

      Radera
  4. Tänk att jag tycker precis tvärtom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur att vi alla inte har samma smak :)

      Radera
  5. Håller med Tantaugusta här, tycker precis tvärtom. Förutom när det gäller Big Bang Theory, den är kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla kan ju inte tycka lika :) BBT är väldigt rolig!

      Radera
  6. Skönt med fler som inte tycker Solsidan är rolig. Då är jag inte ensan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att veta att man inte är ensam om det! Jag har också känt mig väldigt ensam om den åsikten.

      Radera
  7. Jag säger lite som Elsa Maria; skönt att höra att det är fler som inte tycker att Solsidan är särskilt kul. Trodde att jag var ensam om det. Hundraåringen tyckte jag var en härlig skröna. :)




    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att veta att man inte är den enda som inte tycker om Solsidan :) Jag har snart tänkt se filmen Hundraåringen.

      Radera
  8. Jag tycker precis som du, faktiskt: skrattar inte åt Solsidan, men gillade Hundraåringen mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har känt mig väldigt ensam om att inte tycka om Solsidan. Det är skönt att veta att jag inte är den enda :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...