7 april 2015

Top Ten Tuesday 7 april - Top Ten Characters You'd Like To Check In With

Det är tisdag och dags för ytterligare en Top Ten Tuesday. Idag är ämnet Top Ten Characters You'd Like To Check In With (meaning, the book or series is over and you so just wish you could peek in on the "life" you imagine they are leading years down the line after the story ends).

Det finns massor av böcker och serier som jag verkligen önskade att jag kunde få återvända till och se hur de har det. Det känns lite grann som att vissa böcker återkommer gång på gång i Top Ten Tuesday, men det är böcker som jag verkligen har tyckt om och gärna vill läsa mer om. 

1. Ädelstenstrilogin av Kerstin Gier. Vill så gärna veta hur det går i fortsättningen för Gideon och Gwendolyn.

2. Nick och Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn & David Levithan. Vill verkligen veta vad som händer efter att boken slutar, om de träffas igen. 

3. Fågelbarn av Christin Ljungqvist. Vill veta hur det går för Hanna. 

4. Livet efter dig av Jojo Moyes. I och för sig så vet jag att det kommer en uppföljare till den här boken, men den får ända komma med på listan. Jag antar att man kommer få veta mer om Lou. 

5. I vargars följe av Stef Penney. Jag tyckte verkligen om boken när jag läste den, miljön var oslagbar. Skulle vara intressant att göra ett besök i Dove River efter bokens slut. 

6. Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Vill verkligen träffa alla häxorna igen. 

7. Nattfilm av Marisha Pessl. Denna bok läste jag för inte alls länge sen, men med det slutet så vill jag gärna läsa mer! 

8. Fyra dagar, fyra nätter av Morgan Matson. Vill veta hur fortsättningen blir för Amy. 

9. Kodnamn Verity av Elizabeth Wein. 

10. Projekt Rosie av Graeme Simsion. 

10 kommentarer:

  1. Jag undrar också lite över vad som hände i Engelsfors sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan bara fantisera om det :) Skulle vara otroligt roligt att veta!

      Radera
  2. Oj kommer det en fortsättning på Livet efter dig? Det visste jag inte. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst det någonstans. Dock vet jag inte när den kommer ut och när den släpps på svenska :)

      Radera
  3. Oj kommer det en fortsättning på Livet efter dig? Det visste jag inte. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Engelsforsgänget vill jag också träffa igen och det känns som att jag måste ta och läsa Nattfilm snart... ;)

    SvaraRadera
  5. Ädelstenstriologin hade jag också med. Men Stef Penneys bok gav jag upp för ett tag sen. Tänkte göra nytt försök så det låter ju lovande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att du ska ge Stef Penney en andra chans! :)

      Radera
  6. Jag hade också gärna återvänt till Dove River =) Och få träffa Amy igen hade varit spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle verkligen vara intressant att se hur Nick och Amy har det!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...