19 maj 2015

Top Ten Tuesday 19 maj: Freebie


Den här tisdagen är det Freebie i Top Ten Tuesday. Man får alltså välja ämne själv. Jag tycker att det är lättare när man har ett bestämt ämne än när man ska välja själv. Jag gick omkring i flera dagar och funderare på ett ämne som jag skulle kunna skriva om. Det enda som dök upp i skallen på mig var serier och speciellt sådana som jag inte har läst. Så därför blir ämnet tio serier som jag inte har läst än, men som finns med i min oändliga TBR-lista.

1. Serien om Lacey Flint av Sharon Bolton

2. Outlanderserien av Diana Gabaldon

3. A-gruppen av Arne Dahl

4. True Blood-serien av Charlaine Harris

5. Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith

6. Narnia av CS Lewis

7. Serien om Fredrika Bergman av Kristina Ohlsson

8. Serien om Leo Junker av Christoffer Carlsson

9. Harry Hole av Jo Nesbø

10. Ewert Grens av Roslund & Hellström 

8 kommentarer:

  1. Narnia älskade jag som barn, men det börjar bli dags att läsa om den serien. Outlander älskar jag :-)

    SvaraRadera
  2. Många bra serier här. Ohlsson, Bolton och Nesbø tillhör mina absoluta favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att jag har bra läsning framför mig med andra ord :)

      Radera
  3. Serien om Lacey Flint är så bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag bara mer och mer sugen på att läsa den serien! :)

      Radera
  4. Ja, det finns bra många serier! Både Bolton och Carlsson rekommenderar jag varmt. Och Ohlsson :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då verkar jag ju ha lite läsning framför mig! Jag äger faktiskt en bok av Carlsson, så kanske får börja med den :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...