24 juni 2015

Alpha Books Tag

Bild lånad av Snowglitter

Jag blev taggad av Snowglitter att göra denna tag. Det går ut på att man ska lista sina bästa böcker enligt alfabetet. Jag tror att en del bokstäver kommer bli ganska svåra, så vi ska se om jag lyckas.

Jag fastande redan på den första bokstaven, men sedan kom jag igång.

A - 

B - Boktjuven (Markus Zusak)

C - Cirkeln (Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren)

D - Divergent (Veronica Roth)

E - En man som heter Ove (Fredrik Backman)

F - Född fenomenal (Josephine Bornebusch)

G - Gone Girl (Gillian Flynn)

H - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (Jonas Jonasson)

I - I vargars följe (Stef Penney)

J - Janusstenen (Elly Griffiths)

K - Kodnamn Verity (Elizabeth Wein)

L - Livet efter dig (Jojo Moyes)

M - Mor gifter sig (Moa Martinson)

N - Nattfilm (Marisha Pessl)

O - 

P - Porträttet av dig (Isabel Wolff)

Q - 

R - Rubinröd (Kerstin Gier)

S - Svindlande höjder (Emily Brontë)

T - The Fault In Our Stars (John Green)

U - 

V - Vi på Saltkråkan (Astrid Lindgren)

W - Weirdo (Cathi Unsworth)

X - 

Y - 

Z - 

Å - 

Ä - Änglamakerskan (Camilla Läckberg)

Ö - Ögonblicket (Douglas Kennedy)

Jag väljer att inte tagga någon speciell. Om ni vill göra den så är det bara att göra den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...