3 juni 2015

Månadsutvärdering maj 2015

Lästa böcker i maj
1. Demonernas fjäll - Margit Sandemo
2. En dåre fri - Beate Grimsrud
3. Lugnet före stormen - Margit Sandemo
4. Svart som natten - Ann Cleeves
5. En glimt av ömhet - Margit Sandemo
6. Hypnotisören - Lars Kepler
7. Nidstången - Åsa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
8. En man som heter Ove - Fredrik Backman
9. Den onda dagen - Margit Sandemo
10. En enda hemlighet - Simona Ahrnstedt
11. Den blomstertid nu kommer - Marie-Chantal Long
12. I vargavinterns land - Cecilia Ekbäck
13. Toscana tur och retur - Åsa Hellberg

Manliga författare: 3
Kvinnliga författare: 10
Samarbeten: 2

Engelska författare: 1

Norska författare: 2
Svenska författare: 9

Antal lästa sidor: 4247
Medelbetyg: 3,5

Bästa bok: En man som heter Ove

Kommentar
Återigen så har jag haft en riktigt bra läsmånad. Trots att jag har haft mycket i skolan, så har jag ändp hunnit läsa många bra böcker. Det är ingen bok som har varit speciellt dålig, så jag struntar helt enkelt i att välja en bok som har varit mindre bra.

Den bästa boken den här månaden är egentligen ett ganska självklart val, men många av de andra böckerna har också varit riktigt bra.

Nu i juni ska jag börja jobba så då får vi se hur mycket jag kommer hinna läsa. Men förhoppningsvis ska jag hinna läsa en och annan bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...