31 maj 2016

Länktisdag #1


De senaste veckornas teman i Top ten Tuesday har varit rätt så tråkiga och varit väldigt svåra för mig att göra. Och jag skulle vilja ha något annan typ av stående inlägg på bloggen och förhoppningsvis kommer detta att bli ett sådant. Jag har sett lite olika bloggar jag följer ha en typ av inlägg där de tipsar om bloggar och inlägg som har fångat deras intresse under veckan och tänkte att jag själv skulle prova på något liknande. Tänkte också att detta skulle bli ett sätt att sprida lite bloggkärlek, som det så fint heter.

Dessa inlägg har jag tänkt försöka publicera på tisdagar istället för Top Ten Tuesday och om det dyker upp några intressanta teman i TTT så kommer jag att göra de också.

Hur många länkar och inlägg jag tipsar om kommer variera, och jag tänker blanda ämnen så gott det går. Majoriteten kommer nog vara bokrelaterade, men misstänker att det även kommer smyga sig in lite om film, tv och andra ämnen.

1. Nelly på Nellons bokblogg har tänkt ha en read-along med Röta av Siri Pettersen. Jag var inte med under read-a-long:en för Odinsbarn på grund av att jag redan hade läst den men nu tänker jag vara med. Har aldrig varit med i en read-a-long tidigare så jag ser fram emot det!

2. Kulturkollo är en blogg som jag verkligen tycker om att läsa, inte minst på grund av att de varje vecka har ett nytt tema. Förra veckan var temat Tjocka släkten och under veckan publicerades inlägget Bokbloggaren på släktkalas. Riktigt roligt med GIFS och ett ämne som åtminstone jag kan känna igen mig i ibland!

3. Jag har också börjat följa en hel del booktubers och en av mina favoriter är Jessethereader. Tycker om att se hans videos och den här utmaningen var i alla fall riktigt rolig att se!




6 kommentarer:

  1. Kul idé! Haha vad jag skrattade åt det inlägget på kulturkollo ;)

    SvaraRadera
  2. Kulturkollos inlägg var verkligen bra :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu vet vad man vad man ska kolla på om man behöver muntra upp sig lite :)

      Radera
  3. Åh kul inläggserie! Tack för tips! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...