24 maj 2016

Top Ten Tuesday 24 maj: Ten Books I Feel Differently About After Time Has Passed

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är Ten Books I Feel Differently About After Time Has Passed (less love, more love, complicated feelings, indifference, thought it was great in a genre until you became more well read in that genre etc.)

Jag väljer att lista 10 böcker som för mig bara har blivit bättre ju längre tid det har gått sedan jag läste den.

1. Flugornas herre av William Golding.

2. Gryningsfeber av Péter Gárdos.

3. Half Bad-serien av Sally Green.

4. En dåre fri av Beate Grimsrud.

5. Flyga drake av Khaled Hosseini.

6. Mor gifter sig av Moa Martinson.

7. Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson.

8. Jag är Malala av Malala Yousafzai.

9. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma.

10. Polarnatt av Frida Skybäck. 

2 kommentarer:

  1. Inte läst många av de här. Flugornas herre måste jag erkänna gjorde mig besviken när jag läste den förra året och mina känslor har inte förändrats inför den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I efterhand är det för mig en bok som har växt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...