26 maj 2016

Unbreakable Kimmy Schmidt säsong 2

Handling
Från skaparna av 30 Rock (Tina Fey och Robert Carlock) kommer Unbreakable Kimmy Schmidt. Fri efter femton år i en hemlig domedagssekt, bestämmer sig Kimmy för att starta ett nytt liv i New York. Outbildad, men fast besluten om att allting är möjligt, hittar hon snabbt en rumskompis, Titus Andromedon, ett jobb hos en bortskämd New York-mamma, Jacqueline Voorhees och en början på ett nytt liv.

I huvudrollerna ses bland annat Ellie Kemper, Titus Burgess och Jane Krakowski. 

Säsong 2 hade 13 avsnitt. 


Mina tankar
Jag har nu sett den andra säsongen av Unbrekable Kimmy Scmidt och den andra säsongen är minst lika bra som den första! Vill också passa på att varna för spoilers. Man får fortsätta att lära känna karaktärerna och de ställs inför flera svåra val. 

Det som jag kanske uppskattar mest är att Kimmy äntligen börjar ta tag i hur hon har påverkats av att bli kidnappad och bortförd i 15 år och hur det påverkar henne idag. Det skapar ett allvar i serien som åtminstone jag uppskattar och tycker känns realistiskt. Kimmy tar även kontakt med en något annorlunda terapeut (som spelas av Tina Fey) och det skapar flera av de roligaste scenerna i den andra säsongen. 

Jag måste erkänna att jag ibland hade rätt så svårt för Titus tidigare, jag tycker att han ibland har blivit lite too much och är lite av en drama queen. Jag tycker bättre och bättre honom i den här säsongen, inte minst efter att han träffar sin pojkvän Mike och de är verkligen ett fint par! 

Jag hade gärna sett ännu mer av Jacqueline, det känns som att man inte får veta lika mycket om henne. Nu ska hon ju dessutom stå på egna ben och hon har problem med pengar och hon vill fortfarande stanna kvar i societeten. 

På tal om sånt som jag hade velat ha mer av så vill jag fortfarande veta ännu mer och Kimmys liv i bunkern och förhoppningsvis kommer det spinnas vidare på den tråden i säsong 3. 

I den andra säsongen dyker det också upp flera kända gästskådespelare, bland annat Lisa Kudrow och jag älskar ju Vänner så det var kul att återse henne! 

Unbreakable Kimmy Schmidt är en perfekt serie när man vill ha bra underhållning och jag kommer definitivt att se den tredje säsongen när den kommer, även om jag tror att det kommer dröja ett bra tag till dess. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...