15 juni 2016

A-Ö Boktaggen: Ålder

Å - Ålder. En bok som utspelar sig för minst hundra år sedan.
Titanic, Jorden är platt, vikingaskepp, upptäckten av elden eller ännu längre tillbaka i tiden. Vilken är den bästa bok du har läst som utspelar sig för minst hundra år sedan? Notera att tidsresor från vår tid bakåt inte gills.


Jag tycker om att läsa historiska romaner, men tyvärr blir det alldeles för sällan. Det finns många böcker jag skulle kunna välja att skriva om! En stor favorit hos mig är Svindlande höjder av Emily Brontë. Det känns som att jag har tjatat en hel del om denna bok på sistone, men den är så bra!

När jag började läsa den trodde jag liksom att det skulle vara en kärleksroman á la Jane Austen. Vi kan säga att jag var rejält ute och cyklade! Och just detta att det var en väldigt tragisk och mörk kärlekshistoria var nog en av anledningarna till att jag tycker om den så mycket. 

Detta ingår i A-Ö Boktaggen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...