13 juni 2016

Veckoplanering v.24


Planeringen för förra veckan lyckades jag hålla rätt så bra, men med tanke på att böckerna jag håller på med just nu är rätt så omfångsrika så tar det ju längre tid för mig att läsa dem. Den här veckan är jag dessutom bara ledig på fredagen och min egen dator krånglar, och sådant är alltid ett stressmoment. Men som tur är så har jag min gamla dator kvar, som fortfarande funkar.

Jag ligger rätt så bra till i Röta av Siri Pettersen, har hunnit läsa till det ställe vi ska ha hunnit till på lördag. Tycker det är skönt att vara lite före och i och med att jag jobbar rätt så intensivt just nu, så är det bra att ha hunnit lite längre då jag inte riktigt vet hur mycket tid jag har över till läsning.

Jag håller ju också på med Främlingen av Diana Gabaldon. Jag hann inte läsa ut den i helgen, men jag hoppas, hoppas verkligen att jag ska hinna läsa en bra bit ut den i veckan så att jag kanske hinner läsa ut den nästa vecka. Jag tycker verkligen om den och jag gillar framförallt hur Gabaldon skildrar den historiska aspekten och det märks verkligen att hon har gjort sin research.

I och med att dessa böcker är så pass tjocka hoppas jag kunna sticka emellan med några noveller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...