20 juni 2016

Veckoplanering V.25

Min planering för förra veckan lyckades jag faktiskt riktigt bra med! Är lika förvånad varje gång det händer. Även denna vecka så jobbar jag helgen, och egentligen har jag inget emot att jobba under midsommar och man tjänar ju också lite extra pengar i och med att det är storhelg. Jag är ledig tisdag och onsdag så det är nog då jag får rikta in mig på att försöka hinna med mest läsning.

Det första jag kommer sikta in mig på är att läsa ut Caspian, prins av Narnia av C.S. Lewis. Den är väldigt lättläst så jag hoppas att jag lyckas med det redan på måndag eller tisdag.

I read-a-long:en av Röta ska vi hinna läsa ut boken till på lördag och det tror jag att jag kommer klara utan problem. Jag försöker att bara läsa korta bitar i taget för att boken ska räcka längre, jag har riktigt svårt att skiljas från den.

Jag räknar med att hinna avsluta både Pettersens och Lewis bok under veckan, och då har jag två böcker kvar för min läsplanering för juni och det är då En mörkare himmel av Mari Jungstedt & Ruben Eliassen och Kampen om järntronen av George R.R. Martin. För det mesta brukar jag undvika slalomläsning, men jag tror faktiskt att jag kommer läsa dessa två samtidigt, just på grund av att Martins bok är så tjock.

Utöver detta så hoppas jag att jag hinner läsa någon fler novell ur noveller för världens barn, har inte så väldigt många kvar men den sista novellen (En julsaga av Charles Dickens) är rätt så lång.


2 kommentarer:

  1. Låter som en bra planering och den gör mig lässugen. Det behöver jag eftersom jag den här veckan är så trött att jag inte ens orkat ta mig för att knåpa ihop en läsplanering. Fast jag är i alla fall ledig i midsommar. Får hoppas läsorken kommer tillbaka då :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Ja, får hoppas att läsorken kommer tillbaka! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...