29 september 2016

En enda risk

Titel: En enda risk
Originalets titel:-
Författare: Simona Ahrnstedt
Översättare:-
Serie: En enda #3
Antal sidor: 523
Utgivningsår:  2016
Förlag: Forum 
Utläst: 18/9

Handling
Ambra Vinter är journalist på landets största nyhetstidning. Knivskarp, kaxig och idealistisk. Efter att ha begått ett misstag befinner hon sig i onåd och skickas ut på ett uppdrag som ingen annan vill ha, till kylan, snön och det eviga mörkret i Kiruna. Men hon jagas av det förflutnas demoner och det som skulle vara ett enkelt uppdrag blir snart komplicerat.

Dagarna före jul möter hon Tom Lexington. Säkerhetsexperten och elitsoldaten som efter att ha överlevt en helikopterkrasch och fångenskap dragit sig undan i en stuga i skogen. Traumatiserad, sviken och på botten har han bara ett mål: att vinna tillbaka kvinnan han förlorat till en annan. Det sista han är ute efter är en överlägsen storstadsjournalist. Och det sista Ambra behöver är en ovårdad machosnubbe.



Mina tankar
Oj, som jag har längtat efter En enda risk! Simona Ahrnstedt har blivit en av mina favoritförfattare och jag längtar ivrigt efter att få läsa varje ny bok hon skriver. För det första så är omslaget fantastiskt snyggt och jag älskar att alla omslagen i serien hänger ihop.

Det finns egentligen inte ord för att beskriva hur bra En enda risk är.  Om jag skulle försöka att beskriva den med tre ord så är det fantastisk, oemotståndlig och fängslande. Det enda jag kan uppmana er till är att läsa den! Jag älskar det faktum att den utspelar sig i Norrland, det är inte något som man är direkt bortskämd med och för mig finns det i alla fall en del igenkänning i själva miljön.

Karaktärerna är så väl beskrivna och de känns verkliga och mänskliga. Kvinnorna får lov att ta plats, de är självständiga och tar ingen skit från någon. Både Ambra och Tom är lätta att tycka om och man vill hela tiden veta hur det ska för dem och kemin mellan dem är riktigt bra! Ett extra plus också för att karaktärer från de tidigare böckerna återkommer och gör små gästspel i En enda risk.

Detta är nog min favorit av Simonas böcker hittills, och jag längtar redan ivrigt efter nästa bok.

Betyg: 5/5

Tidigare läst av denna författare
Överenskommelser
Betvingade
De skandalösa
En enda natt
En enda hemlighet

HÄR kan ni läsa en smakbit ur boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...