6 september 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 36

Bild lånad av Barnboksbloggen
Det är helt otroligt vad fort veckorna går! I alla fall har jag just kommit hem från jobbet och ätit middag så nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Nu tänkte jag också passa på att svara på bokbloggsfrågan, som barnboksbloggen håller i.

Är det kanske fler än jag som ser hösten som en nystart? Vad har du för planer för hösten när det gäller bokbloggandet? Har du kanske hittat några nya spännande utmaningar att vara med på? Eller har du kanske planerat in några roliga tävlingar, temaspecialer eller nya bloggrutiner inför hösten? 

Jag har inte egentligen några speciella planer för bloggen nu när det är höst, eller några av de andra årstiderna. Jag tuffar bara på och fortsätter skriva. Jag är ju med i några utmaningar och har dessutom satt upp några mål för mig själv att genomföra under året, så att börja hålla på med fler utmaningar känns rätt så stressigt.

De utmaningar jag håller på med just nu är Spänningsutmaningen och så Boktolvan. I just de utmaningarna känns det som att jag ligger rätt så bra till med och kommer nog inte ha några större problem med att klara av dem.

Sen hade jag ju som målsättning att avsluta minst tre serier och att läsa hela Harry Potter-serien, och med de utmaningarna har det väl inte gått lika bra hittills. Hittills i år har jag avslutat en enda serie och det känns ju inte direkt optimalt, för det är något som jag brukar ha svårt för att göra. Är expert på att påbörja en massa serier, men sämre på att avsluta dem. Just nu håller jag på med den fjärde Harry Potter-boken och det känns verkligen som att jag måste försöka fokusera på att avsluta den serien nu om jag ska kunna uppfylla mitt mål.

9 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra mål att avsluta Harry Potter serien detta år, den vill jag också läsa! :)

    SvaraRadera
  2. Inte alltid helt lätt med utmaningarna, mina går sisådär. Men men, det är ju ett tag kvar av året. :)

    SvaraRadera
  3. Avsluta serier är inte jag heller bra på så jag har ju mer eller mindre tvingat mig att göra det :)

    SvaraRadera
  4. Jag måste nog också börja med det :)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte heller några speciella planer, känns som att det är bra som det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Man vill ju inte känna sig stressad, läsning och utmaningar ska ju vara roliga!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...