23 oktober 2016

En smakebit på søndag: Onda flickor


Tänkte att jag skulle ta och vara med i en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu.

I helgen har jag bara tagit det lugnt och fått njuta av att vara ledig, Dessutom har det varit "höstväder", kallt blåsigt och till och med lite snö så det passade perfekt att bara sitta inne och läsa. Igår upptäckte jag att jag hade en biblioteksbok som skulle igen till veckan, och otroligt nog lyckades jag läsa ut den på en dag. Så idag har jag tänkt börja med Onda flickor av Alex Marwood.

Smakebiten kommer från den första sidan.

Det finns en filt, men att döma av odören som stiger upp ur vecken har den aldrig tvättats. Jade knölade ihop den och tryckte in den i ett hörn så fort de hade låst in henne, men det är varmt i celerna och stanken av gammal urin och otvättad hud är svår att stänga ute. Nu tar assistent Magill upp byltet och räcker fram det mot henne. "Ta på dig den här", säger hon. "Över huvudet. De ska tydligen inte få se ditt ansikte."


32 kommentarer:

  1. Tack för en obehaglig smakbit!

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Jag gillade inte den här så mycket som jag hoppats, men hennes tredje bok älskade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se vad jag tycker, har inte hunnit så långt än :)

      Radera
  3. Verkar som en rätt otäck bok detta. Har inte läst något av denna författare, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror också det, tänker mig att det passar bra under hösten :)

      Radera
  4. tack för smakebiten! har läst denna. otäck bok

    SvaraRadera
  5. Den har jag läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Den här gillade jag, tyckte den var riktigt hemsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då passar den nog bra att läsa på hösten :)

      Radera
  7. Snø? Bor du langt nord?
    Det var litt snø bare i luften i Oslo ett par dager i sist uke, og jeg vet det er litt snø på fjellene i Norge. Men vi bor helt sør, og helt ved kysten. Så vi får ikke så mye snø :-)
    Det er godt å oppdage en har en biblioteksbok som skal leveres før lånetiden går ut. Jeg glemte det helt nettopp og fikk purregebyr :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt så högt upp ändå, men inte allra längst upp i norr. Har ca. 9 mil till norska gränsen och lite längre till Hatfjelldal :)

      Radera
  8. Denne så spennende ut, takk for smakebiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit så långt än, men hittills riktigt bra!

      Radera
  9. Hu, låter hemskt. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Oj da, dette høres ikke bra ut! Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  11. Den här har jag läst och den var riktigt bra. Tyckte ännu bättre om Marwoods andra bok Granne med döden. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Början är då lovande! Är nyfiken på hennes andra böcker, men ville gärna börja med hennes debut :)

      Radera
  12. Har läst denna, otäck men jag gillade den. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Såhär långt är den bra! Trevlig kväll!

      Radera
  14. Ja den verkar lite läskig.
    Tack för smakebiten !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills är den inte speciellt läskig, men vi får se vad jag tycker när jag läst ut den :)

      Radera
  15. Jag läste en annan bok av samma författare, Granne med döden, och gillade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ville börja med hennes debut först, och läsa hennes andra böcker sen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...