13 oktober 2016

Film: Spy

Handling
När hennes partner mystiskt försvinner och en toppagent avslöjas, erbjuder sig skrivbordsagenten Susan Cooper att gå undercover. Helt oväntat är Susan snart på väg att bli CIA:s mest osannolika, hemliga vapen, i sökandet efter sin partner och på jakt efter en hänsynslös vapensmugglare.

Filmen är 120 minuter lång och regisserad av Paul Feig. I huvudrollerna ses bland annat Melissa McCarthy, Rose Byrne, Jude Law och Jason Statham. Filmen hade premiär 2015. 

Jag såg filmen 1 oktober 2016. 

Mina tankar 
Hade tråkigt en kväll och jag ville se en rolig film. Förra året såg jag trailern till Spy, men det blev aldrig av att jag såg den förrän nu. Detta är nog en av de roligaste filmer jag sett på länge, i mångt och  mycket känns det som en parodi på James Bond, men med lite twister längs vägen. Öppningsscenerna påminner om en Bond-film med svulstig musik och mycket action blandat med komedi. 

Skådespelarna gör ett bra jobb och det dök upp flera bekanta ansikten. Bland annat Miranda Hart, hon är otroligt rolig som Susan bästa vän och kollega. Sedan dyker Björn Gustafsson också upp i en biroll. 

Sedan tycker jag också om det att huvudrollen spelas av en kvinna som inte heller är pinnsmal och hon bevisar verkligen att man inte ska bedöma hunden efter håren! Extra upplyftande är det också att Spy klarar Bechdel-testet och att männen faktiskt får stå tillbaka i den här filmen och att det är kvinnorna som räddar hela situationen. 

Efter filmens slut googlade jag lite, och det verkar som att det kommer att komma en uppföljare. Jag hoppas verkligen på det!

Jag njöt verkligen av att se Spy och de dryga två timmarna rusade förbi med mycket action och skratt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...