26 februari 2017

Läsplanering mars


Jag har väldigt många böcker som jag skulle vilja hinna med att läsa i mars, så jag hoppas verkligen på gott om lästid och framförallt flyt med läsningen. Jag hoppas bara att  jag hinner läsa alla böcker, men flera av dem verkar rätt så lättlästa.

Ninni Schulman ingår i årets Boktolva och nu är det väldigt länge sedan jag läste en deckare så jag tänkte att det kunde passa bra. Jag tänker läsa den första delen i hennes Hagfors-serie, Flickan med snö i håret. Har hört väldigt mycket bra om hennes böcker så jag ser fram emot att läsa den.

Förra månaden såg jag att Cecillia Ekbäck hade kommit ut med en uppföljare till I vargavinterns land, som jag läste för två år sedan och tyckte mycket om. Uppföljaren Midnattssolens timme skulle jag gärna vilja hinna läsa i mars.

Jag har länge tjatat om att jag inte har läst Stephanie Meyers Twilight-serie, men i år ska det bli ändring på det! Det ska bli väldigt intressant att få bilda sig en egen uppfattning om böckerna, speciellt när hysterin kring hennes böcker har lagt sig. I mars tänker jag alltså börja med första boken Om jag kunde drömma.

Katherine Webb är en författare som jag tycker om att läsa ibland, det är väldigt bra historiska böcker som brukar utspela sig i England. Jag är väldigt spänd på att läsa Carolines arv.

I februari fick jag Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl som recensionsexemplar av Historiska media. Det ska bli väldigt intressant att läsa den och beskrivningen låter riktigt lovande.

Före jul fick jag Bridget Jones Baby av Helen Fielding som ett recensionsexemplar, men eftersom jag bara hade läst den första boken i serien så ville jag ta och läsa de andra böckerna i serien först. Nu har turen äntligen kommit till den här boken, hoppas bara på att den är rolig!

2 kommentarer:

  1. Ninni Schulman har jag fortfarande inte läst något av, så sugen på att läsa hennes böcker :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...