31 mars 2017

Helgens läsning

Det är otroligt skönt att vara ledig och inte ha en massa måsten, utan man kan ta dagen som den kommer. Idag har jag förberett några blogginlägg och läst en del. Under dagen for jag och pappa ut med skotrarna ut på en sjö och pimplade lite. Jag fick i alla fall en fisk (pappa fick fler), så det var ju alltid nåt. Ikväll blir det nog en lugn kväll, ska titta lite på tv och bara fortsätta ta det lugnt.

Har också gjort en ny omslagsduell, som jag skulle bli väldigt glad om nu röstade på.

I veckan började jag med den första Twilight-boken, Om jag kunde drömma. Har inte hunnit så långt än, men kan säga att jag inte riktigt förstår hypen kring den än. Tycker att allt Bella gör beskrivs in i minsta detalj och det blir lite segt att få höra exakt vad hon gör när hon kommer hem från skolan. Jag hoppas i alla fall att jag ska hinna läsa ut den och kanske börja med annan bok.

Det känns som jag skulle vilja ha obegränsat med lästid för att hinna läsa alla böcker som jag vill, men nu i helgen har  jag tänkt börja på ytterligare en bok. Jag brukar försöka undvika att läsa flera böcker samtidigt, men ibland går det inte riktigt att undvika. Bridget Jones Baby verkar å andra sidan väldigt lättläst och underhållande, så jag tror inte det kommer vara några problem att läsa den samtidigt som Twilight.

Nästa bok som står på tur då är Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl. Har börjat se lite recensioner på boken runt om på  lite olika böcker och de låter riktigt lovande.


2 kommentarer:

  1. Så bra med framförhållning, och så trevligt ni haft det! :) Läste Om jag kunde drömma när jag var typ 14 kanske, älskade den då. Bridget Jones baby verkar galet kul, ska nog läsa den i sommar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste den aldrig när den var som störst, så det ska bli spännande att bilda sig en uppfattning när hypen kring den har minskat en del :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...