2 mars 2017

Månadsutvärdering februari 2017

Lästa böcker i februari:
1. Stora små lögner - Liane Moriarty
2. Allegiant - Veronica Roth
3. Rosie Potters lyckliga liv efter detta - Kate Winter
4. Four: A Divergent Collection - Veronica Roth
5. Dehlis vackraste händer - Mikael Bergstrand
6. Mad About the Boy - Helen Fielding

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 4

Amerikanska författare: 1

Australiensiska författare: 1
Engelska författare: 1
Irländska författare: 1
Svenska författare: 1

Antal lästa sidor: 2347
Medelbetyg: 3.6

Snyggast omslag: Rosie Potters lyckliga liv efter detta

Månadens bästa bok: Stora små lögner
Månadens överraskning: Rosie Potters lyckliga liv efter detta
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Med tanke på att februari är den kortaste månaden så är jag riktigt nöjd med läsningen! Känns som att jag börjat komma in i ett bra läsflyt nu och jag bara läser för att jag tycker om det och inte känner mig tvingad att göra det. Det blev flera lite mer lättsamma böcker, och det är något som jag saknar att läsa och önskar att jag gjorde det mer. Dit hör ju t.ex. både Dehlis vackraste händer och Rosie Potter.

Kändes också himla skönt att avsluta Roths serie, speciellt när jag hade tänkt läsa Allegiant redan förra året. Jag hade blivit spoilad på slutet, men det gjorde faktiskt inte så mycket och jag tyckte den var rätt tänkvärd och kan faktiskt starta en del diskussioner om vissa ämnen.

Om månadens bästa: Otroligt spännande och jag älskade berättarstilen.
Om månadens överraskning: Mycket mer underhållande och roligare än jag trodde den skulle vara.


Filmer och Tv-serier:
Barnmorskan i East End S6E3-S6E6
The Big Bang Theory S10E14-
Big Little Lies S1E1-S1E2
Bones S12E5-S12E8
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Hotell Transylvanien
Love by the Book
Parks and Recreation S4E1-S4E22
Pitch Perfect
Royal Pains S1E4-S1E12
Seinfeld S2E1-S2E13

Månadens bästa: Barnmorskan i East End
Månadens överraskning: Hotell Transylvanien
Månadens besvikelse: The Big Bang Theory

Kommentar
Även denna månad har det blivit rätt mycket serier, men även en hel del film. Anledningen till det är nog att i och med att jag jobbade så pass många helger så var film verkligen det perfekta sättet att koppla av på kvällen innan man var ledig.

Det är riktigt kul att jag kan hänga med i Big Little Lies från början, som ju är baserad på Moriartys roman. Nu har jag ju boken i väldigt färskt minne och jag funderar lite på hur det påverkar mitt omdöme av serien. Än så länge är den bra, men jag saknar lite av spänningen. Men mycket kan hända i de avsnitt som är kvar.

Parks and Recreation hör ju numera till mina favoriter och den fjärde säsongen är riktigt vass. Är rätt otroligt att en film som handlar så pass mycket om politik kan vara så oerhört rolig.

Om månadens bästa: Ett otroligt bra brittiskt drama av hög kvalitet, både mycket glädje och sorg.
Om månadens överraskning: Hade inga speciella förväntningar, jag togs verkligen med storm.
Om månadens besvikelse: Känns som att Big Bangs storhetstid börjar vara förbi, det är helt enkelt inte roligt längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...