7 april 2017

Helgens läsning

Jag verkar ha hamnat i en period där jag håller på med flera böcker samtidigt, i och för sig så är det rätt olika böcker så det är inga problem med att hålla isär dem. Idag har jag bara som tagit det lugnt, ska jobba till helgen, jag har bland annat varit och klippt mig och annars har jag bara läst lite grann.

Jag håller fortfarande på med Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl, tycker att tempot är rätt långsamt men språket är otroligt vackert och jag är verkligen förtjust i skildringarna av naturen och havet.

Under veckan började jag också med Hela kakan av Kakan Hermansson, läser lite ur den då och då men än så länge har jag bara läst de första kapitlen.

Fick också hem en bok igår, Synd av Elin Lucassi, så jag har tänkt börja med den också så smått. Den är tecknad/seriealbum så den går nog rätt fort att läsa.

6 kommentarer:

  1. Jag gillar att läsa flera böcker samtidigt :) Så skönt med en lugn dag! Det behöver man ibland :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också flera igång samtidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit så också för mig, fast jag föredrar att läsa de en och en :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, man önskar ju bara att det fanns gott om tid till att läsa dem! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...