9 juni 2017

Helgens läsning

Läsningen under veckan har gått hyfsat, har hunnit med att läsa lite varje dag under veckan och det får jag vara nöjd med. Hoppas att jag även ska hinna läsa en del i helgen, fast jag jobbar lite grann. Idag efter jobbet ska jag på studentuppvaktning då en släkting tar studenten, så jag tror inte att jag kommer hinna läsa så mycket idag. Jag är ledig på lördagen och då hoppas jag på en riktig läsdag, fast jag funderar lite grann på att börja planera flytten och förbereda lite grann. Söndagen jobbar jag halva dagen till kl 12, men är ledig resten av dagen så den dagen ska jag också försöka utnyttja till läsning.

Den bok jag håller på med just nu är Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith, den är bra och lite underfundig men den var inte riktigt som jag hade förväntat mig. Tycker den är lite omständigt skriven, men jag gillar att kvinnorna får ta plats. Har mindre än hundra sidor kvar så den kommer nog läsas ut i helgen.

Nästa bok jag tänker börja med är den första delen om Leona, tärningen är kastad av Jenny Rogneby. Känns spännande att läsa en svensk debut och jag är riktigt spänd på att läsa den då jag har hört många som har tyckt om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...