19 juni 2017

Veckoplanering v.25

Läsningen under veckan har ändå varit helt okej, trots att jag jobbat hela helgen och börjat förbereda flytten. Har nu packat ner alla mina böcker i kassar som väntar på att bäras upp till den nya lägenheten. Den här veckan är min sista jobbvecka innan semestern, jobbar bara tre korta dagar till och  med torsdag. Känns så himla skönt med semester, och välbehövligt.

Läsningen under de kommande veckorna kommer nog inte vara högsta prioritet, utan det kommer vara att få klart flytten och allt kring det. Jag hoppas och är optimistisk till att jag ändå ska hinna läsa en hel del.

För ovanligheten skull håller jag på med två böcker samtidigt, dels Caitlyn Jenners Mitt liv och Nora Roberts Förföljd av det förflutna. Jag varvar med att läsa de båda böckerna med huvudfokuset är Roberts bok, läser bara några kapitel varje dag ur Jenners bok för jag kan tycka det blir lite torftigt ibland att bara läsa ren fakta/biografi.

Efter det har jag tänkt börja med Mari Jungstedts senaste, Det förlovade landet som är den andra delen i hennes serie om brott på Gran Canaria. Det känns som en perfekt sommardeckare och jag måste läsa den, eftersom den ska tillbaka till biblioteket snart.

Tänker inte planera in några fler böcker, känns ändå som att jag inte kommer bli utan att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...