10 juli 2017

Veckoplanering v.28

Nu är jag nyss hemkommen från min lilla roadtrip upp Kiruna och genom Luleå och Piteå hem. Det var kul att få se landet ännu högre upp. Några bilder från resan finns att se på min Instagram. I helgen tror jag det blev typ 20 sidor lästa så nu ska jag ta tag i läsningen igen.

Detta är min sista semestervecka och nu på torsdag ska jag ner till tandläkaren igen och på fredag ska jag på begravning. Begravning är aldrig roligt, men samtidigt ska det bli skönt att få göra bort det och det passade ändå bra med tanke på min ledighet.

Under helgen började jag så smått med Tårar i havet av Ruta Sepetys. Tycker att början var lite "hattig" - tre sidor ur en annan karaktärer perspektiv och så fortsatte det typ 5-6 gånger så jag har inte riktigt fått nån ordning än. Ämnet verkar dock riktigt intressant då den handlar om en fartygskatastrof i Östersjön under andra världskriget som jag inte ens hade en aning om.

Nästa bok jag ska börja med är The Geopgraphy of You and Me av Jennifer E. Smith. Den köpte jag för ganska precis för ett år sedan på min förra roadtrip så det är kanske dags för att den blir läst nu. Har tidigare läst hennes urmysiga Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet och jag hoppas att denna är i ungefär samma stil.

Om jag hinner läsa något mer så är det den första delen i Jennifer Worths memoarer som jag ska läsa, Barnmorskan i East End: en sann berättelse från 1950-talets London. Det var hennes böcker som inspirerade serien, som är en stor favorit hos mig, så jag ser fram emot att läsa den.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en trevlig resa!
    Tårar i havet tyckte jag jättemycket om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var jätterolig! Har höga förhoppningar på tårar i havet :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...