28 september 2017

Morden i Midsomer säsong 19 del 2

Handling
Death by Persuasion
Barnaby och Winter utreder fallet med en ung kvinna som hittats knivmördad efter att ha försvunnit från ett fantasy-event med Jane Austen-tema.

The Curse of the Ninth
Barnaby och Winter upptäcker flera möjliga motiv när en prisvinnande violinist hittas strypt precis före ett framförande.

Totalt har säsong 19 6 avsnitt, men serien delades upp i två delar och dessa handlar om säsongens två sista avsnitt. I huvudrollerna ses bland annat Neil Dudgeon och Nick Hendrix.

Mina tankar
Jag förstår inte riktigt varför säsongen delades upp på det här viset, men nu har jag i alla fall sett alla avsnitten från den här säsongen. Jag tycker Morden i Midsomer är en riktigt mysig serie och lite av en tradition att se, men det finns kanske inte så mycket att diskutera om den.

Som vanligt gillar jag scenerna med Barnabys familj och dottern och hunden är bara för söta och det blir alltid roliga scener. Jag gillar den nya karaktären Winter, men jag blir lite less på alla hintar om en romans med rättsläkaren Kam.

När det gäller dessa två avsnitt var min favorit helt klart Death by Persuasion som hade tydliga Jane Austen-kopplingar.

Morden i Midsomer säsong 17
Morden i Midsomer säsong 18
Morden i Midsomer säsong 19 del 1

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. De gick i SVT,så de kanske finns kvar på Svtplay

      Radera
    2. Missat vad synd, sista avsnittet fanns kvar på svt men hittade det femte på youtube så nu ska jag se dem.

      Radera
  2. Morden i midsomer, har alltid älskat denna serie, alltid lika mysig trots alla mord :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...