18 september 2017

Veckoplanering v.38


Nu är min lediga vecka äntligen här! Ska bli så fruktansvärt skönt att få vara ledig i nästan två veckor och bilden ovan visar ungefär vad jag har tänkt mig göra. Förvånansvärt nog så blev det mer läst i veckan än vad jag trodde, trots jobb och en massa annat.

Jag håller på och läser A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas tillsammans med Camilla och det fortsätter även den här veckan. Förhoppningvis kan jag ägna den lite mer tid nu.

Jag håller också på med Svindlaren av John Grisham, den är ändå hyfsat spännande men det blir alldeles för mycket amerikansk geografi för min smak och jag tycker tempot är ganska svajigt. Har inte så där jättemycket kvar av den boken så jag hoppas jag ska läsa ut den i början av veckan.

Jag har också tänkt påbörja Barnmorskan i East End del 2 av Jennifer Worth. Läste den första delen i sommar och fastnade verkligen för den. Ska försöka att bara läsa några kapitel per dag så räcker den lite längre.

Nästa bok jag har tänkt börja med är Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson. Det är en bok jag har varit sugen på länge, inte allra minst sedan filmen kom för några år sedan. Hoppas verkligen att den kan leva upp till mina förväntningar!

Om jag skulle hinna läsa något mer så är det Fladdermusmannen av Jo Nesbø, som är den första delen om Harry Hole. Jag vet att jag har läst en Hole-bok tidigare, men den var mitt i serien och jag tror man får lite bättre koll om man faktiskt börjar från början. 


4 kommentarer:

  1. Så himla härligt med ledighet :) Ska önska lite sol åt dig så du kanske kan sitta ute och läsa lite också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte varit dumt, får hålla tummarna! :)

      Radera
  2. Vad skönt att ha ledigt nu. Känner mig också mer än redo för det men får vänta till höstlovet.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...