29 oktober 2017

Helgfrågan v.43


Den här helgen blev inte alls som jag hade tänkt mig! Egentligen skulle jag ha jobbat, men kvällen/natten till fredag åkte jag på magsjuka, men nu börjar det kännas bättre så jag hoppas jag kan jobba imorgon. Att ha magsjuka var en ny upplevelse för mig, och nu hoppas jag det dröjer länge innan jag får det igen.

Tänkte i alla fall ta och svara på helgfrågan, och den här helgen lyder frågan:

Läser du böcker på något annat språk än svenska? 

De allra flesta av böckerna jag läser är på svenska, men jag försöker att läsa på engelska också mellan varven för att hålla liv i de kunskaperna. Det är ett bra sätt att inte glömma bort språket. Senaste engelska boken jag läste var dessutom en biografi/memoar och det var en härlig utmaning att läsa.

Hur många böcker tror du att du hinner läsa tills du svarar på Helgfrågan nästa vecka?

Det känns som jag har varit  i lite av en svacka de senaste veckorna, men jag skulle gissa på att jag kanske hinner avsluta 2-3 böcker till nästa gång i alla fall.

Nu ska jag ta och försöka få i mig lite frukost och sedan läsa igenom andras svar.

10 kommentarer:

  1. Hoppas att du hinner läsa lite den här veckan.

    SvaraRadera
  2. bra att försöka läsa på andra språk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra sätt att hålla språket vid liv :)

      Radera
  3. Mycket att vinna på att läsa böcker på engelska, om de skrivits på engelska! (började läsa en men slutade när jag upptäckte att den var översatt frn tyska ...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har den ju redan översatts en gång, då blir det ju ännu större skillnad

      Radera
  4. Inte kul med magsjuka. Hoppas att det blir en bra vecka och att du hinner läsa så mycket som du vill. :)

    SvaraRadera
  5. Magsjuka är inte kul men det brukar inte vara så länge i alla fall. Visserligen kan det kännas som en evighet just då. Hoppas att du hinner läsa böckerna du önskar i veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har heller aldrig haft det på riktigt, så det var en ny upplevelse. Jag hoppas nästa vecka blir bättre!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...