9 oktober 2017

Veckoplanering v. 41



Läsningen förra veckan gick väl inte så bra som jag hade hoppats, lyckades bara läsa ut två böcker och jag blev distraherad av en massa annat. Hoppas i alla fall att denna vecka ska bli bättre, är dessutom ledig till helgen och då ska jag äntligen få träffa min lilla kattkille igen!

Jag håller på med Farewell to the East End av Jennifer Worth och det är en bok som jag bara läser några kapitel ur åt gången. Dels så vill jag få den att räcka ett tag, men den är också en utmaning för mig att läsa då en del av dialogerna är skrivna på cockney-dialekt vilket gör det hela lite svårare. Jag gillar dock utmaningen.

Jag fortsätter också att läsa Innan floden tar oss av Helen Thorfinn, den är väldigt intressant och den utspelar sig också på en väldigt ovanlig plats - Bangladesh. Däremot upplever jag den som ganska seg att läsa och jag måste verkligen sätta mig ner och läsa och koncentrera på boken. Än så länge gillar jag historien om de unga bangladeshiska(?) systrarna bäst.

Igår  började jag med Näckrosdammen av Annika Thor som alltså är den andra boken vi läser i Sincerely Johannas read-a-long. Tyckte mycket om den första boken och tror jag kommer att tycka lika mycket om den här också. Sen är den också väldigt lättläst.

I veckan borde jag också hinna med att läsa Mitt namn är Lucy Barton av Elizabeth Strout då den ska diskuteras i en bokcirkel på Facebook. Det är en bok som känns lite utanför min komfortzon och det ska bli intressant att se vad jag tycker om den.

Jag hoppas hinna påbörja de böcker jag hade tänkt läsa förra veckan, men vet inte om jag kommer hinna läsa ut den. Nora Roberts Huset vid havet borde vara ganska lättläst, det gäller bara att ha tid och ork över för att läsa.

Hoppas också att jag ska hinna påbörja Problemet med får och getter av Joanna Cannon, en bok som jag inte alls hade hört mycket talas om innan jag skulle läsa, men som nu verkar dyka upp överallt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...