17 november 2017

Helgens läsning

Den här helgen är jag ledig och efter jobbet ska jag sätta mig i bilen och köra hem. Läsningen den här veckan har för en gångs skull gått riktigt bra, jag har nu avslutat två av mina påbörjade böcker vilket känns riktigt skönt.

Min huvudbok just nu är Kretsen av Maggie Stifvater, den är ju riktigt lättläst och jag hoppas att jag ska kunna avsluta den i helgen. Jag har egentligen bara börjat på boken och det ska bli intressant att se hur den utvecklas.

Sedan har jag också tänkt börja på en del andra böcker. Jag verkar ha utvecklats till något av en slalomläsare och när jag är ledig tycker jag om att läsa ur olika böcker. De böcker jag nog kommer att börja med i helgen är Rör mig inte! av Tahereh Mafi, klassikern Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie och även De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru. K

Känns som en salig blandning av böcker och genres, men variation förnöjer.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...