28 december 2017

Julfilmer: Marry me at Christmas och A Holiday Engagement

Handling
Organizing a Christmas wedding is a true treat for bridal boutique owner Madeline Krug. She loves the challenge of finding the perfect dress for the bride and orchestrating an exquisite event. What Madeline didn’t expect was to be swept off her feet by the bride’s gorgeous brother, movie star Jonny Blaze. Jonny came to the quirky town of Fool’s Gold to support his sister — not to fall in love. Yet Madeline is the most extraordinary woman he’s ever met. Planning the perfect wedding leads to candlelit dinners and strolls through snow-covered streets. Madeline finds the real Jonny even more captivating than her celebrity crush. Will the action star be brave enough to take on the role of a lifetime? 

Filmen är regisserad av Terry Ingram och är 83 minuter lång. I huvudrollerna ses bland annat Rachel Skarsten, Trevor Donovan och Emily Tennant. Filmen hade premiär 28 oktober 2017.

Jag såg filmen 7 december.

Mina tankar
I december gick jag all in på Hallmarks julfilmer. De är lättsamma, mysiga och hjärtvärmande filmer som verkligen ger mig julkänsla. Av de julfilmer jag sett hittills är Marry me at Christmas den jag tyckt bäst om. Det beror nog mest på att det är en bröllopsfilm, något som jag alltid tycker om att se.

Skådespelarna gör stabila insatser, fast ibland tycker jag det blir lite för romantiskt och sötsliskigt. Men det är sånt man får ta. Jag fick också ordentliga julkänslor och jag tyckte om att se hur alla i staden kom överens och verkligen firade julen tillsammans.

Som i alla dessa typer av filmer så finns det missförstånd, men något som jag tycker är skönt är att det aldrig dras ut på speciellt länge och att det alltid är lyckliga slut.






Handling
Always struggling in life and love, Hillary Burns  constantly feels the pressure to marry from her demanding mother, Meredith. Finally, this holiday season, she thinks she finally has it right. Hillary assures her meddling mother that her handsome new fiancé is coming to the Burns’ family home for Thanksgiving weekend to finally meet her crazy clan. But when the workaholic lawyer suddenly breaks up with her, Hillary has to scramble to find a replacement or risk facing her mother’s wrath. After posting an ad online, she hires David, an out-of-work actor to pose as her fiancé in front of her mom, her dad and her snobbish sister Trish. Soon, her fake engagement starts to feel real when she begins falling for David. Can Hillary find a way to turn this replacement into the real deal? Or will her overbearing mother find out the truth before the holiday is through? 

Filmen är regisserad av Jim Fall och är 97 minuter lång. I huvudrollerna ses bland annat Bonnie Somerville, Jordan Bridges och Shelley Long. Filmen hade premiär 28 november 2011.

Jag såg filmen 11 december. 

Mina tankar 
Av de julfilmer jag sett hittills i år var detta definivt den roligaste och också den med mest kända skådespelare. I och för sig känner jag bara igen dem sån gästskådespelare från Friends, men ändå.

Detta är som en julig The Proposal, handlingarna liknar varandra i och med att Hillary skaffar sig en pojkvän på låtsas som ska göra så att hennes familj inte ska bli besviken på henne. Hillarys familj är en härlig blandning av karaktärer, men mamman gör mig verkligen galen. Hon vill säkert bara väl, men det blir lite fel.

Som andra Hallmark-filmer är A Holiday Engagement en lättsam och underhållande film, men det är knappast en film som kommer lämna några mer bestående intryck.

2 kommentarer:

  1. Inte hört talas om någon av dem faktiskt :O Kanske för att det inte riktigt är min typ av film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en hel uppsjö av julfilmer från Hallmark, tycker de passar så bra till jul :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...