5 januari 2018

Helgens läsning

Jag hoppas att jag ska kunna läsa lite mellan varven att jag jobbar. Just nu känns det som att läsningen står väldigt still. Problemet är att jag verkligen vill läsa och tycker böckerna är bra, men det slutar alltid med att jag prioriterar något annat.

Tidigare i veckan började jag med Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker efter att en vän har tjatat länge på mig att jag ska läsa den. Har inte hunnit så långt i den än, men jag gillar verkligen det jag läser.

Jag håller också på med Den eviga elden av Ken Follett, har tagit mig en bit längre. Den är intressant, fast det är väldigt mastig läsning. Dessutom blir man så trött i armarna av att hålla upp den, då den är så tjock.

Jag har också påbörjat 1984 av George Orwell, en riktig klassiker som ska läsas tillsammans med min TBR Twin på Goodreads. Ser fram emot att läsa den och att kunna diskutera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...