5 januari 2018

Julfilmer: Christmas Cookies och With Love, Christmas

Handling
Aunt Sally's Christmas Cookie Company is sold to a large conglomerate and executive Hannah must seal the deal and shut down the factory, which is the small town of Cookie Jar's lifeblood. What was supposed to be a simple assignment for Hannah becomes complicated when she meets Jake, the factory owner who's determined to keep the factory in town. Despite not being a fan of the holiday, the Christmas spirit in this small town is infectious and she gets swept up in the joy of the season while also falling in love. 

Filmen är regisserad av James Head och är 84 minuter lång. I huvudrollerna ses bland annat Jill Wagner och Wes Brown. Filmen hade premiär 13 november 2016.

Jag såg filmen 19 december.

Mina tankar
Den här filmen, är som titeln antyder väldigt sockersöt och det beror inte bara på kakorna. Jag hade lite svårt att köpa en ort som heter Cookie Jar, det är riktigt löjligt och den extravaganta julpyntningen, men annars var det en underhållande film.

Jag gillade faktiskt all bakning i filmen och hur Hannah kommer i julstämning och inser hur hennes beslut påverkar andra människor. Det finns en hel del humor och lilltjejen Bonnie är en stor del till varför jag ändå gillar filmen. Scenerna med henne var så söta och jag gillade slädåkningen också.

Christmas cookies är en helt okej julfilm, men det är något som saknas som jag inte kan sätta fingret på som jag inte riktigt gillar.





Handling
Melanie Welch is a hard-working ad executive who finds herself teamed up with uptight coworker Donovan Goodwin to come up with the ultimate Christmas commercial for a new cell phone. To make things more complicated, Melanie is Donovans secret Santa in the annual office gift exchange. To keep her identity secret, she sends Donovan emails from Santa to determine the perfect gift for him. However, her plan comes to a halt when Donovan mistakenly assumes another co-worker is his secret Santa, prompting Melanie to work to show Donovan that she's his perfect Santa. 

Filmen är regisserad av Marita Grabiak och är 84 minuter lång. I  huvudrollerna ses bland annat Emilie Ullerup och Aaron O'Connell. Filmen hade premiär 22 november 2017. 

Jag såg filmen 21 december.

Mina tankar
Detta var en småmysig film, men ingen film som jag kommer att komma ihåg i längden. Jag gillade huvudkaraktären,men bitar av filmen kändes ganska löjlig och slutet på filmen var bara lite för mycket.

Jag gillade att With Love, Christmas utspelade sig på ett kontor och mailen mellan Melanie och Donovan. Filmen är riktigt förutsägbar och jag gillade också hur Melanie försökte övertala skeptikern till att julen ändå är en högtid att fire.

Tyvärr lämnar denna film inga större bestående intryck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...