31 januari 2018

Läsplanering februari

Snart ny månad och dags att försöka göra en läsplanering. Jag hoppas i alla fall att den här månaden ska bli bättre än januari, som verkligen var en dålig läsmånad. Som vanligt  hann jag inte med alla planerade böcker utan Min fantastiska väninna, Hennes nya namn (Ferrante), Stars Above (Meyer) och Flora Banks förlorade minne (Barr) får hänga med den här månaden också.

Februaris icke-skönlitterära bok blir Gatukatten Bob av James Bowen. Jag är ju en kattmänniska så jag ser verkligen fram emot att läsa denna.

Jag har också tänkt fortsätta att läsa Harry Hole-böckerna av Jo Nesbø. Jag hade en plan att läsa en Harry Hole varje månad, men i januari hann jag inte med den så den här månaden ska jag förhoppningsvis läsa både Kackerlackorna och Rödhake.

För ett tag sedan läste jag Christoffer Holsts Mitt hjärta går på, och nu är jag sugen på att läsa mer av honom. Jag tyckte hans förra bok var så mysig och jag hoppas att Mindfulness för losers är i samma stil.

Jag har också tänkt ge mig på Flickorna av Emma Cline, det är den bok i Årets bok-utmaningen som jag känner mig  mest tveksam inför. Den är inte speciellt lång, men på papperet låter det inte som en bok för mig, fast jag kan ju ha fel. Ska hursomhelst bli intressant att läsa.

Om jag får tid ska jag också försöka läsa Liane Moriartys Andras vänner, även den nominerad i Årets bok. Jag golvades ju totalt av Stora små lögner så jag har höga förväntningar på denna.

Jag har också en del recensionsexemplar som jag har haft lite dåligt samvete över att jag inte har läst ännu. Förhoppningsvis hinner jag med att läsa några av dem också. Den som är allra högst upp på listan är Min mammas hemlighet av Nikola Scott, det låter som en bok som passar mig riktigt bra, full av familjehemligheter.

Andra recenionsex som jag också borde ta tag i och läsa är Hinsides brinner del 1 och 2 av Karin & Albin Alvtegen, Sjusffrigt av Anna Karolina och Den röda adressboken av Sofia Lundberg.

4 kommentarer:

  1. Hinsides brinner är riktigt bra böcker! Spännande och snabba att ta sig igenom :)

    SvaraRadera
  2. Åh, har också en del recensionsex att ta tag i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är den enda :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...