18 januari 2018

Tv-serie: Jane the Virgin säsong 2

Handling
Jane är en ung religiös latinotjej som är servitris på ett hotell i Miami. Under en rutinundersökning hos läkaren råkar hon bli befruktad på konstgjord väg. Hennes mamma tror att Janes liv kommer att förstöras om hon behåller barnet, medan hennes religiösa mormor tycker tvärtom. Den biologiska pappan, Rafael Solao, är en gift man som har överlevt cancer och en f.d. playboy. Han äger dessutom hotellet där Jane jobbar och han var hennes stora tonårskärlek.

Den andra säsongen hade 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Gina Rodriguez, Yael Grobglas, Justin Baldoni och Andrea Navedo.

Jag såg klart säsongen 5 januari.

Mina tankar 
Det var ett bra tag sedan jag såg den första säsongen, men det gick väldigt snabbt att komma in i serien. Ett stort plus är också att varje avsnitt börjar med att berättaren gör en liten resumé om vad som har hänt tidigare. Sedan slutade ju den första säsongen med en otrolig cliffhanger, som ganska snabbt blir löst.

Jane the Virgins största styrka är att den är så oförutsägbar, man vet aldrig vad som ska hända och man blir lika chockad varje gång. Flera av karaktärerna genomgår också stora förändringar och i denna säsong så gillar jag också Petra mer och det ska bli spännande att se vad som händer henne i säsong 3.

I och med att serien bygger mycket på att man inte ska kunna förutse vad som händer, vill jag försöka att inte spoila något så därför går jag inte in på speciella händelser.

Det finns mycket humor, samtidigt som det är väldigt mycket drama. Ibland blir det nästan för mycket av det goda och det gör att jag ibland ledsnar lite.

Tyvärr fortsätter triangeldramat mellan Jane/Rafael/Michael en bra bit in i säsongen, jag tycker det blir så tröttsamt efter ett tag och då tycker jag inte att någon är värd henne. Dessutom pendlar jag också mellan att gilla och ogilla Jane, jag vet att hon bara vill väl men det blir så fel ibland.

Min favoritkaraktär i hela serien fortsätter att vara Rogelio, Janes pappa, han är den perfekta blandningen av rolig, dum och snäll. Det är rörande att se hur han ställer upp för sin familj, och i denna säsong ställs han inför en hel svåra utmaningar.

Jane the Virgin är en riktigt mysig och feelgood-serie och jag älskar alla twister som serien bjuder på. Och med tanke på hur säsongen slutade är jag väldigt nyfiken på nästa säsong.

Jane the Virgin säsong 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...