1 februari 2018

Månadustvärdering januari 2018

Lästa böcker i januari:
1. Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker
2. 1984 - George Orwell
3. Glöm mig - Alex Schulman

Manliga författare:3
Kvinnliga författare: 0

Svenska författare: 1

Engelska författare: 1
Tyska författare: 1

Antal lästa sidor: 863
Medelbetyg: 3,3

Snyggast omslag: Konsten att höra hjärtslag

Månadens bästa bok: Konsten att höra hjärtslag
Månadens överraskning: 1984
Månadens besvikelse: Hur vann Glöm mig årets bok?

Kommentar
Sämsta läsmånaden på länge! Har verkligen varit i en lässvacka nu, det har varit mycket på jobbet och så har jag haft tankarna på annat håll och haft svårt att slappna och faktiskt läsa. Dessutom hann jag vara sjuk en vända, det tog verkligen på min ork.

Böckerna jag har läst har varit bra i alla fall, ingen egentlig besvikelse. Det var också kul att äntligen få läsa en omtalad klassiker. Hoppas bara att nästa månad ska bli bättre.


Om månadens bästa: En riktigt rörande och fin historia.
Om månadens överraskning: Riktigt obehaglig och skrämmande,dessutom tog den några oväntade vändningar.
Om månadens besvikelse: Lite besviken över att den vann årets bok, kan redan nu säga att det fanns andra böcker som var bättre.



Filmer och Tv-serier:
Barnmorskan i East End S7E1-S7E2
The Big Bang Theory S11E12-S11E14
The Blacklist S1E1-S1E18
The Good Place S2E8-S2E11
Jane the Virgin S2E18-S2E22 (säsongsavslutning)
Man of Steel
Pitch Perfect 2
Suits S5E1-S5E16 (säsongsavslutning)
Superstore S3E8-S3E11
Table 19
Young Sheldon S1E10-S1E12

Månadens bästa: The Good Place
Månadens överraskning: The Blacklist
Månadens besvikelse: -

Kommentar
En hel del filmer och serier har det däremot blivit, har haft mest fokus och ork till att se det. Tycker också det är så härligt att Barnmorskan i East End är tillbaka med sin sjunde säsong. Har också börjat på en ny serie, The Blacklist, även den riktigt bra och jag gillar verkligen James Spader i huvudrollen.

Just nu tycker jag bättre om Young Sheldon, än vad jag gör om The Big Bang Theory. Young Sheldon är riktigt mysig och jag gillar att det är en familjekomedi.

Om månadens bästa: Serien fortsätter att komma med olika twister, älskar verkligen serien!
Om månadens överraskning: Så underhållande och spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...