27 februari 2018

Nyfiken på: En mörderska bland oss

Handling
Norra Island 1829. Överfulla fängelser gör att pigan Agnes Magnúsdóttir – dödsdömd för sin medverkan i ett brutalt dubbelmord – inhyses på den avsides belägna gården Kornsà i väntan på avrättning. Rädsla och avsky gör att familjen inledningsvis undviker all kontakt med Agnes. Med tiden börjar man dock inse att hon kanske inte är det kallblodiga monster hon utmålats till.

Varför jag vill läsa den
Jag har nog aldrig läst en bok av en isländsk författare eller en bok som utspelar sig på Island, och denna uppfyller i alla fall den senare kategorin. Dessutom är den baserad på sanna händelser, vilket känns som ett plus. Jag har läst en del del om boken på olika bloggar och på Booktube så jag ser fram emot att läsa denna, när nu det blir.

4 kommentarer:

  1. Den har jag läst och kan verkligen rekommendera den! :)

    SvaraRadera
  2. Den är jag också nyfiken på och har varit det väldigt länge nu! Borde verkligen läsa den snart :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...